قرارداد سرمایه‌گذاری برای 6 اختراع به امضا رسید

بازار دارایی فکری با همکاری پارک فناوری پردیس، سازمان بورس و اوراق بهادار، اداره ثبت اسناد و املاک کشور و با حمایت معاونت علمی و فناوری  ریاست‌جمهوری در سال 93 راه‌اندازی شد. این بازار برای تحقق بند د ماده هفده قانون برنامه پنجم توسعه با عنوان حمایت دولت از راه‌اندازی بازار فناوری و بورس ایده بود و با هدف کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای نوآوران مخترعان کشور از طریق فروش یا جذب سرمایه‌گذاری به طرح‌ها راه‌اندازی شد.

مرکز فن بازار ملی ایران با همکاری شرکت فرابورس ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  برای افزایش شناخت مخاطبان و عرضه مناسب نوآوری‌های عرضه شده دراین بازار، برگزاری رویدادی را با عنوان فستیوال‌های بازی‌های دارایی فکری طرح‌ریزی کرده‌اند. این رویداد هر بار در یک حوزه تخصصی برگزار شد و نوآوری منتخب عرضه در یک حوزه کاربردی به کابران آن حوزه تخصصی ارائه شد. اطلاعات این طرح‌ها نیز در قالب کتابچه‌ای در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا زمینه‌ساز مذاکرات دو طرف و توسعه سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها شود.

 تا کنون هفت رویداد فستیوال نوآوری در حوزه‌های خدمات شهری، صنعت لوازم خانگی، صنعت تجهیزات پزشکی، صنایع و مواد غذایی و  صنایع پلیمر برگزار شده است.

تا کنون 209 اختراع در فهرست عرضه بازار دارایی فکری قرار گرفته است؛ ضمن آنکه انعقاد 10 قرارداد سرمایه‌گذاری در اختراعات به ارزش بیش از 80 میلیارد ریال، نهایی شدن پیش قرارداد بیش از پنج اختراع و در جریان بودن مذاکرات جدی برای چند اختراع دیگر از دستاوردهای این فستیوال‌ها بوده است.

در نشست امروز که با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور و مخترعان و صاحبان بازار برگزار شده است، آخرین وضعیت بازار داریی فکری و فستیوال‌های عرضه نوآوری مورد بررسی قرار گرفتو در این جلسه همچنین قرارداد سرمایه‌گذاری برای شش اختراع به امضا رسید. اسامی طرح‌ها به این شرح است:

طرح بدن خشک‌کن سقفی از سوی مرتضی صالحی‌نیا و الهه احمدپور به مبلغ 8 میلیارد و 750 میلیون ریال در قالب اعطای لیسانس.

تولید ماست غنی شده با استرول‌های گیاهی برای کاهش کلسترول بدن از سوی زهرا ایزدی عرضه شد که در قالب قرارداد انتقال دانش فنی و مشارکت به مبلغ  12 میلیارد ریال به امضا رسید.

شیپ گرم شونده از جنس پولی یورتان الستومر با نام تجاری «گرم شید» از سوی مهدی باغچالی عرضه شد که در قالب قرارداد واگذاری لیسانس دانش فنی به مدت پنج سال به مبلغ 9 میلیارد ریال به امضا رسید.

تولید لایه‌های کفش بدون نیاز به بنزین جهت انعطاف‌پذیری از سوی مهرداد امینی و حسن امینی عرضه شد که در قالب قرارداد مشارکت به مبلغ 9 میلیارد و  750 میلیون ریال قرارداد آن به امضا رسید.

اسفنج شستشودهنده داخل حفره شکم از سوی مهدی مرجانی عرضه شد و قرارداد مشارکت آن به صورت مشارکت 50 درصد در سود سالیانه به امضا رسید.

تولید مستربچ آنتومیکروبیال بر پایه پلیمرهای اصلاح شده از سوی یاری عرضه شده که قرارداد مشارکت آن به مبلغ آن 5 میلیارد ریال به امضا رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا