تلاش غولهای فناوری برای نابودی تلفن همراه هوشمند

همه ساله از ماه آوریل تا ماه ژوئن، بزرگترین شرکتهای فناوری در دنیا نشستها و کنفرانسهای خود را با هزینه های نجومی برگزار می کنند تا ایده هایشان را برای 12 ماه بعدی به دنیا معرفی کنند. از کنفرانس F8 فیس بوک گرفته تا I/O گوگل و کنفرانس توسعه دهندگان اپل. البته آمازون چنین برنامه هایی ندارد اما اخیرا دو بلندگوی هوشمندش را به علاقمندان فناوریهای نو ارایه کرد.

آنچه که بیش از هر نکته ای به نظر می رسد توجه این شرکتها به توسعه فناوریهای مرتبط با تلفنهای همراه هوشمند است. اپل در همین راستا در پاییز امسال دهمین سالگرد تولد آیفونها را جشن می گیرد و قطعا برای این منظور محصولی خلاقانه را ارایه می کند. گوگل هم نسل متحول شده پیکسل یا همان تلفن همراه هوشمند معروفش را در نظر دارد. مایکروسافت هم قطعا بیکار نخواهد نشست.

اما از هم اکنون یک نکته مشخص شده است: جنگی میان غولهای فناوری آغاز شده آن هم بر سر فاز بعدی محاسبات. اینجا دیگر شاید تلفنهای همراه هوشمند جایی نداشته باشند. در واقع غولهای فناوری همزمان سرمایه گذاری کلانی را بر روی فناوری واقعیت افزوده آغاز کرده اند.

از نگاه این شرکتها، فناوریهای جدیدی همچون واقعیت افزوده بر روی یک پلت فورم کاملا جدید ارایه می شوند جایی که هیچ برنده مشخصی وجود ندارد.

به همین دلیل غولهایی همچون گوگل، آمازون و فیس بوک ایده توسعه تلفن همراه هوشمند را به تدریج کنار گذاشته و حتی دست به اقداماتی می زنند که این فناوری زودتر بایگانی شود.

 

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : businessinsider

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا