اولین فستیوال نوآوری‌ ها، ایده‌ ها و اختراعات صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی برگزار می ‌شود

به گزارش سیناپرس، دکتر 'محمد شریعت زاده' روز دوشنبه در گفت و گو باایرنا گفت: اولین فستیوال بازار دارایی فکری در حوزه ایده‌ها، نوآوری‌ها و اختراعات صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی توسط پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری مرکز فن‌ بازار ملی ایران (پارک فناوری پردیس)، شرکت فرا بورس ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزارمی شود.
وی ادامه داد: اختراعات حائز شرایط، پس از طی فرآیند ارزیابی و انتخاب در روز برگزاری فستیوال به مخاطبان معرفی‌ شده و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات رو در رو فراهم می‌شود و در صورت حصول توافق و انجام معامله از طریق بازار دارایی فکری، حمایت‌ های مادی و معنوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در قالب ارائه تسهیلات قرض‌ الحسنه ویژه وجود خواهد داشت.
شریعت زاده با اشاره به منتشر شدن فراخوان این فستیوال گفت: اکنون در مرحله دریافت طرح ها، نوآوری ها، ایده ها و اختراعات هستیم و علاقمندان تا 27 مرداد علاقمندان می توانند طرح های خود را ارسال کنند .
وی خاطر نشان کرد: این فستیوال 8 محور کلی که از جمله آنها می توان به بیومکانیک، مهندسی و فناوری ورزش، تجهیزات توانبخشی ورزشی، ابزارهای تمرینی رشته های ورزشی، تجهیزات آزمایشگاهی علوم ورزشی، شبیه ساز مدل های حرکتی ورزشی و مهندسی پزشکی اشاره کرد.
این عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم ورزشی گفت: طرح های ارسالی بعد از داوری علمی، توسط کارشناسان اقتصادی از لحاظ امکان تجاری سازی، درآمد زایی و اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز ارزیابی می شوند و نهایتا شش تا هشت اختراع و ایده انتخاب می شوند و در روز فستیوال در حضور سرمایه گذارها ارائه می شوند.
شریعت زاده با اشاره به این که این فستیوال مکانی برای ارتباط دادن صاحب ایده با سرمایه گذاران خواهد بود، متذکر شد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حمایت ویژه ای برای سرمایه گذاری بر روی این طرح ها می کند به این صورت که اگر سرمایه گذاری تمایل داشته باشد که روی این ایده ها و اختراعات سرمایه گذاری کند و وارد عقد قرار داد با آنها شود معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نزدیک به 60 درصد قیمت معامله را تا سقف 5 میلیارد ریال نزدیک به 500 میلیون تومان به صورت تهسیلات قرض الحسنه با حداقل بهره در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.
وی هدف از برگزاری این فستیوال را شناسایی نخبگان، صاحبان ایده و نوآوران در داخل کشور از حوزه های مختلف عنوان کرد و گفت: حوزه فناوری ورزشی یک حوزه بین رشته ای است و بنابراین برای دانشکده فنی مهندسی هم فراخوان ارسال کردیم و پیش بینی می کنیم که با مشارکت قابل توجهی از اساتید و دانشجویان حوزه های فنی مهندسی در این فستیوال مواجه شویم. 
علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت http://sporttech.ssrc.ac.ir نسبت به ثبت‌ نام و ارسال ایده ‌ها، نوآوری‌ ها و اختراعات خود حداکثر تا تاریخ 27) مردادماه اقدام کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا