گوگل به تبعیض جنسیتی متهم شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر از روزنامه گاردین گزارش داد: حالا گوگل در شرایط سختی قرار گرفته و باید جزئیات حقوقی که به کارمندانش پرداخت می کند را در اختیار دولت آمریکا قرار دهد. وزارت کار آمریکا تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده و گوگل مجبور است با اعضای تیم تحقیقاتی این پرونده همکاری کند.

گوگل متهم شده که نگاه متفاوتی نسبت به کارمندان مرد و زن داشته و حتی گفته می شود نوعی تبعیض سیستماتیک در این میان وجود دارد.

به حکم این قاضی، گوگل باید جزئیات اطلاعات مربوط به هزاران کارمند خود و مصاحبه هایی که با آنها در حین استخدام انجام داده را در اختیار وزارت کار آمریکا قرار دهد.

گفته می شود گوگل باید اطلاعات پرداختی مربوط به ۸ هزار کارمند خود را به دولت آمریکا ارایه کند و این درحالی است که در ابتدا وزارت کار این کشور تقاضای ۲۵ هزار مورد را مطرح کرده بود.

باز شدن پای گوگل به این پرونده در حالی صورت می گیرد که این شرکت به تازگی با اتهام مهم دیگری نیز روبرو شده است. گروهی از کارشناسان اعلام کرده اند که گوگل میلیونها دلار صرف پروژه های تحقیقاتی کرده تا نظرات عمومی درباره مسایل مختلف را تحت تأثیر قرار دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا