تصویب حمایت از 117 طرح علمی و فناورانه

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی (بنیاد ملی علم ایران) در آخرین جلسه کمیته تخصصی خود با حمایت از 93 طرح پژوهشی، 23 طرح پسادکترا و 1رساله دکترا و در مجموع با 117 طرح موافقت کرد.
در میان این طرح های تصویب شده سهم استان تهران از کل تعداد طرح های تایید شده 26 درصد و سایر استان ها 74 درصد است. همچنین 24درصد از 93 طرح پژوهشی به اساتید با مرتبه علمی استاد، 26درصد به دانشیاران و 50درصد به استادیاران دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر کشور اختصاص داشته است.
همچنین از جمله دستاوردهای این جلسه می توان به تعهد به چاپ 74مقاله ISI در سطح Q1، 2 مقاله ISI در سطح Q2، 70 مقاله ISI، 8مقاله ISC، 18 مقاله JCR، 9 مقاله علمی پژوهشی، تالیف 6عنوان کتاب، 1نرم افزار، 1 مورد ارائه طریق، 3 مورد ثبت اختراع، 12 نمونه محصول، 1 ثبت ژن، 3 دانش فنی و ارائه 1 فرمولاسیون دارو اشاره کرد.
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور دارای 13 کارگروه تخصصی با موضوع های مختلف است که طرح های ارائه شده از سوی محققان و پژوهشگران را مورد بررسی قرار می دهد و با تصویب هریک از طرح ها، میزان حمایت مادی و معنوی آن طرح، از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور مشخص می شود.
صندوق در راستای توسعه علم و فناوری در کشور با بررسی طرح ها در کارگروه های مختلف، کرسی های پژوهشی ملی و بین المللی و نیز گرنت پژوهشی ( پژوهانه) ملی و بین المللی اعطاء می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا