تغییر قابل‌توجه روش‌های بازاریابی ب ام‌و

به گزارش سیناپرس به نقل از پدال، تغییرات زیادی در حال رخ دادن هستند. این برند در حال حرکت به‌سوی نسل جدیدی بوده و برای زنده ماندن باید خود را با شرایط وفق دهد؛ و بخش بزرگی از این تغییر از طریق بازاریابی اتفاق می‌افتد.

مصرف‌کنندگان سنتی ب‌ام‌و خیلی جوان نیستند؛ بنابراین این افراد خودروهای خیلی زیادی را نمی‌خرند و شاید در طول زندگانی خود یک یا دو خودرو را در گاراژ نگه دارند. ب‌ام‌و این را می‌داند و البته می‌داند که آینده‌ی برند به جوان‌ها گره خورده است؛ بنابراین خودروها در حال تغییر بوده و بیشتر از گذشته ارتباطی‌تر و پیشرفته‌تر شده‌اند؛ و ب‌ام‌و می‌خواهد با تغییراتی این طیف از افراد را به‌سوی خود بکشد. جوان‌های امروزی به تبلیغات سنتی پاسخی نمی‌دهند و ب‌ام‌و به خوبی از این موضوع آگاه است.


هیلدگارد ورتمن، معاون ارشد برند ب‌ام‌و می‌گوید: جوان‌ها برندهایی را می‌خواهند که همانند انسان رفتار کنند.


آن‌ها برندهایی را می‌خواهند که با خریداران ارتباط برقرار کنند و نهایتاً به رابطه با یکدیگر برسند. به همین دلیل است که هم‌اکنون شبکه‌های اجتماعی بخش اعظم روش‌های بازاریابی خودروسازان را تشکیل می‌دهند. شاید اینستاگرام بزرگ‌ترین و سریع‌ترین راه ب‌ام‌و برای رسیدن به جوان‌ها باشد. این آگهی تجاری تلویزیونی یا بیلبوردهای تبلیغاتی نیست! این اینستاگرام است.


شاهد بیشتر برای هدف‌گذاری جوانان توسط ب‌ام‌و فستیوال موسیقی Coachella بوده است. یک دستگاه ب‌ام‌و i8 رنگارنگ در فستیوال حضور یافته بود و جوانان می‌توانستند با آن سلفی بگیرند. ایده‌ی حضور ب‌ام‌و در چنین رویدادی حتی چند سال قبل دور از ذهن به نظر می‌رسید. ورتمن می‌گوید اگر چند سال پیش در چنین رویدادی شرکت می‌کردم احتمالاً از کار برکنار می‌شدم.


به نظر می‌رسد ایده‌ی خودرویی با نهایت لذت رانندگی به گذشته تعلق داشته باشد. جوان‌ها علاقه‌ای به آن ندارند بلکه خود برند را می‌خواهند. آیا برند خودرویی همانند یک انسان است؟ آیا در فستیوال‌ها شرکت می‌کند؟ در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد؟ این‌ها سؤال‌هایی هستند که توسط جوانان مطرح می‌شوند و ب‌ام‌و هم با آن‌ها روبرو است؛ بنابراین باواریایی ها در حال تغییر روش بازاریابی خود می‌باشند…

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا