ایران، مقام سوم المپیاد شیمی جهانی

 

 

چهل و نهمین المپیاد شیمی جهانی 2017 در شهر ناخن‌پاتوم تایلند از تاریخ 15 تا 24 تیرماه برگزار شد. تیم المپیاد شیمی ایران موفق شد در این دوره، مقام سوم جهانی را به دست آورد.

امیرحسین بهنوش، پارسا پیروز و امیرعباس کاظمی‌نیا، سه دانش‌آموزی هستند که موفق به کسب مدال طلای جهانی شدند و سروش بانیانی مدال نقره را به دست آورد.

در رتبه‌بندی انفرادی نیز، امیر‌عباس‌کاظمی‌نیا در میان ۲۹۷ دانش آموز شرکت کننده نفر سوم جهان شناخته شد.

دکتر ابراهیم کیانمهر، سرپرست تیم المپیاد شیمی ایران در کنار دکتر علیرضا شایسته به عنوان سرپرست دوم، دکتر علی نعمتی‌خراط‌غازیانی به عنوان ناظر علمی و یداله دوستی به عنوان ناظر وزارتی در این مسابقات جهانی حضور داشتند و اعضای 4 نفرۀ تیم کشورمان را همراهی کردند.

در چهل و نهمین المپیاد جهانی ۲۰۱۷ شیمی، 76 کشور از سراسر جهان شرکت کردند که از میان آن‌ها، تیم کشور تایوان به مقام اول جهانی دست پیدا کرد و آمریکا در رتبۀ دوم قرار گرفت. ایران نیز بعد از این دو کشور، مقام سوم جهانی را کسب کرد.

افتخارآفرینان کشورمان در این المپیاد جهانی، روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۹۶ وارد کشور می‌شوند و در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی مورد استقبال مسؤولین وزارت آموزش و پرورش، اعضای باشگاه دانش‌پژوهان جوان و خانواده‌هایشان قرار می گیرند.

 

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا