کلاه محافظ سر در برابر امواج الکترومغناطیسی

 به گزارش سیناپرس،به نقل از فردانما،چندین کارآفرین اسلواکیایی اولین کلاه ضد سیگنال را ساخته‌اند که برای محافظت از مغز شما در برابر امواج الکترومغناطیسی ساخته‌شده است.این کلاه‌ها راحت و زیبا بوده و درعین‌حال از شما در برابر سیگنال‌ها ساطع‌شده از وای‌فای‌ها، ماکروویوها و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی محافظت می‌کند. سازندگان آن ادعا کرده‌اند که “این راحت‌ترین و کاراترین کلاهی است که تاکنون پوشیده‌اید.”

مؤسسانِ شیلد اپارل چند اسلواکیایی هستند که باهم خویشاوندند. آن‌ها در یکی از شب‌نشینی‌های خود دراین‌باره بحث کردند که بی‌خوابی‌های شبانه ممکن است به خاطر سیگنال‌های تلفن همراه و وای‌فای باشد. این‌طور شد که تصمیم گرفتند برای این مشکل فکری کنند و با الهام گرفتن از کلاه‌های ورقه آلومینیومی این ایده به ذهنشان رسید. آن‌ها آن‌قدر خوش‌شانس بودند که به‌سرعت توانستند ماده‌ی موردنیاز برای این کار را بیابند. یک پارچه‌ی ویژه از جنس نقره که ارتش از آن برای پوشاندن چادرهای خود استفاده می‌کند تا آن‌ها را از دید ماهواره‌ها پنهان کند. آن‌ها گفتند که: “ما اولین نمونه را برای ساخت کلاهی از این ماده سفارش دادیم و آن را بر روی یک روتر تلفن همراه امتحان کردیم. بعد از پوشاندن دستگاه با آن، به‌سرعت سیگنال قطع شد.”

آن‌ها ۶ ماه با کمک تولیدکنندگان و طراحان چینی تلاش کردند و بالاخره توانستند به اولین نمونه‌ی اولیه از این محصول دست پیدا کنند که خاصیت ضد تشعشع، ضد بو و ضد باکتری داشته باشد. آن‌ها اضافه کردند که: “با کمک گرفتن از طراحان باتجربه‌ی مد و با استفاده از نخ‌های فراوری‌شده‌ی باکیفیت، پارچه‌ی مخصوص ضد سیگنال (۱۰۰% نقره) و فرایندهایی کاملاً نوین، توانستیم به کلاهی زیبا، کارا و مقرون‌به‌صرفه برای همه دست پیدا کنیم.

 این کلاه دو نوع دارد، کلاه لبه‌دار و کلاه کاموایی در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف. کلاه کامواییِ سنتی را با استفاده از نخ‌هایی باکیفیت بالا و پارچه‌ی نقره‌ای ساخته‌اند که مناسبِ زمستان و حتی روزهای گرم‌تر است. قسمت داخلی کلاه لبه‌دار بیسبال هم از پارچه‌ی نقره دار بوده و از بیرون دیده نمی‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا