کد خبر : 6140 پنج شنبه 03 اردیبهشت 1394 - 10:33:00
کشف-فسیل-دایناسور-100-میلیون-ساله-در-استرالیا

کشف فسیل دایناسور 100 میلیون ساله در استرالیا

سیناپرس: کاملترین نمونه فک و آرواره نوعی دایناسور موسوم به کراناسوروروس Kronosaurus به طور اتفاقی در یک مزرعه در استرالیا کشف شد . این فسیل جهت مطالعات بیشتر به موزه Kronosaurus Korner منتقل شده و پژوهشگران در حال بررسی آن هستند .

یک کشاورز استرالیائی در شهر بریزبن از ایالت کوئینزلند استرالیا  به طور تصادفی موفق به کشف فسیل دایناسوری در زمین های خود شد که یک صد میلیون سال قدمت دارد . این کشاورز که روبرت هاکون Robert Hacon نام دارد ، شخصا و با همکاری چند دیرینه شناس اقدام به بیرون آوردن این فسیل از زیر خاک کرده و   از کشف این جانور عجیب در زمین های کشاورزی خود  ابراز شگفتی کرد . این دایناسور از نوع دایناسور های بزرگ آبزی بوده و در حدود یک صد میلیون سال پیش از این ، در مناطق امروزی استرالیا زندگی می کرده است .

این فسیل که در حال حاضر به صورت کامل از خاک بیرون اورده شده ، از نوع دایناسورهای کراناسوروروس  Kronosaurus بوده و  دارای آرواره هائی به ابعاد یک متر و 60 سانتیمتر است . بدن وی 11 متر طول داشته و دارای چهار باله نیرومند است .

گفتنی است ، این فسیل از سوی کشاورز استرالیائی که آن را کشف کرده بود ، به موزه  Kronosaurus Korner  اهدا شده است . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده ،  دکتر تیموتی هولاند Timothy Holland از پژوهشگران این موزه ، ضمن بررسی و مطالعه نمونه فسیل شده ، آن را منحصر به فرد و قابل توجه دانست . وی در این زمینه گفت : " نمونه فسیل تازه کشف شده ، دارای کامل ترین آرواره کراناسوروروس  Kronosaurus است که تا کنون به دست آمده و مورد مطالعه قرار گرفته است . "

پژوهشگران در مطالعات خود همچنین اعلام کردند این فسیل علی رغم اینکه دارای ابعادی بسیار بزرگ است ، ولی هنوز یک بچه دایناسور محسوب شده و می توانست رشد بیشتری داشته باشد .