مانور در خلیج مکزیک برای بیرون آوردن خدمه فضاپیمای اوریون +تصاویر

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، طی این مانور، چندین فضانورد در 6.5 کیلومتری شهر گالوستون در ایالت تگزاس در آب‌های آزاد آموزش دیدند.

در طول این آزمایش، تیمی مشترک از شرکت "توسعه و عملیات‌های سیستم‌های زمینی و اوریون" با حضور گارد ساحلی امریکا و همچنین نیروهای هوایی و دریایی این کشور، این موضوع را ارزیابی کردند که خدمه فضاپیمای اوریون چگونه باید با کمک تیم ریکاوری و همچنین بدون کمک این تیم از کپسول فضایی خارج شوند.

در این مانور فضانوردان یونیفرم‌های آموزشی نارنجی‌رنگی را هنگام آموزش دیدن برای فرود آمدن در آب، پریدن به داخل آب، استفاده از ابزارهای شناور و همچنین به آب انداختن قایق‌های نجات به تن داشتند.

گارد ساحلی و دیگر پرسنل امنیتی نظامی و نیروهای ناسا در نزدیکی محل مانور حضور داشتند.

"تام واکر"، رهبر تیم  نجات و ریکاوری اوریون در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون، در این باره گفت: فضانوردانی که در کپسول اوریون به زمین باز می‌گردند، چندین روز را در فضا گذرانده‌اند و ما به دنبال اطمینان یافتن از این موضوع هستیم که آخرین بخش سفر آن‌ها فارغ از شرایطی که طی آن فرود می‌آیند، بدون مشکل انجام شود.

وی ادامه داد: آزمایش‌های ما در خلیج مکزیک فرصتی عالی برای تمرین و ارزیابی‌کردن طرح‌ها و سخت‌افزارهایمان جهت بیرون آوردن ایمن خدمه از اوریون هنگام فرود این فضاپیما در آب در اختیار می‌گذارد.

ناسا در حال طراحی چندین روش برای خارج کردن خدمه از این فضاپیما به هنگام بازگشت آن‌ها به زمین است و این امر به کنترلرهای ماموریت و پرسنل ریکاوری، انعطاف‌پذیری لازم جهت تضمین سلامت خدمه، آب و هوا و شرایط پرسنل ریکاوری و تجهیزات حاضر در زمان واقعی را می‌دهد. اوریون طوری طراحی شده که خدمه‌ را هنگام فرود در اقیانوس تا مدت 24 ساعت سر پا نگه دارد.

زمانی که کپسول و خدمه آن از ماموریت‌های اعماق فضا برمی‌گردند، در طول عملیات ریکاوری، قایق‌های کوچک پرسنل نیروی دریایی مدت کوتاهی پس از فرود از راه می‌رسند.

آن‌ها به خدمه هنگام خروج از کپسول کمک می‌کنند و فضانوردان را سوار قایق‌هایی می‌کنند و کپسول را راهی کشتی انتظار نیروی دریایی می‌کنند. اعضای خدمه همچنین باید این آمادگی را داشته باشند که در صورت مطلوب نبودن شرایط از فضاپیما خارج شوند.

ناسا همچنین در حال ارزیابی این نکته است که فضانوردان چگونه می‌توانند ظرف سه دقیقه از کپسول خارج شده و خود به تنهایی و  بدون کمک تیم ریکاوری وارد قایق‌های نجات شوند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا