سامانه کارآموزی دانشجویان در صنعت، معدن و تجارت معرفی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، برات قبادیان درحاشیه معرفی سامانه کارآموزی دانشجویان که با حضورمدیرکل آموزش وپژوهش وزارت صمت، معاون نوآوری وتجاری سازی سازمان پژوهشهای علمی صنعتی ایران، مدیرکل ارتباط صنعت و دانشگاه سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران درساختمان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت همراه بود، در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا، اظهارکرد: این سامانه براساس تفاهمنامه منعقده ما بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صنعت، معدن وتجارت ایجاد و راه اندازی می شود
وی ادامه داد: براساس آیین نامه کارآموزی ابلاغی وزارت صمت و پیرو هماهنگی های بعمل آمده با وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری (عتف) و با عنایت به اهمیت توانمند سازی حرفه ای دانشجویان کشور(سامانه پذیرش و جابجایی کار آموزان) در واحدهای بخش صنعت، معدن و تجارت که متعلق به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران است به نشانی ذیل htt://karamouzi .irost.org معرفی شد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت تاکید کرد: هدف اصلی از راه اندازی سامانه کارآموزی تقویت هرچه بهتر دانشگاه و بخش صنعت کشور و آشنایی دانشجویان با بخش صنعت و کار عملی است.
به گفته معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، کلیه واحدهای تولیدی، معدنی و تجاری می توانند ظرفیت های مجموعه های خود در جذب کارآموز را در این سامانه ثبت تا به متقاضیان ارایه شود.
وی همچنین دربخش دیگری با اشاره به طرح کارورزی دانشجویان و فارغ التحصیلان که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درحال پیگیری است عنوان کرد و اشتغال ۱۵۰هزار فارغ‌التحصیل بیکار و معافیت دو ساله کارفرمایان از پرداخت حق بیمه را بعنوان برخی از مزیت های طرح کاروزی دانست.
قبادیان اظهار کرد: جامعه هدف طرح کارورزی، دانش آموختگان دانشگاهی گروه سنی ۲۳ ساله تا ۳۲ ساله با احتساب ۲سال خدمت سربازی در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی می باشند.
وی با تاکید براینکه، هدف اصلی از راه اندازی سامانه کارورزی نیز تقویت هرچه بهتر ارتباط دانشگاه و بخش صنعت کشور و آشنایی فارغ التحصیلان با صنایع مختلف است، گفت: مسوولیت اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی واگذار شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا