بوک لوپ آسان ترین راه برای تهیه کتاب های دانشگاهی

به گزارش سیناپرس، به نقل از شنبه مگ،جنید شیانی، مبتکر استارت‌آپی به نشانی bookloop.ir‌ است که پیدا‌کردن کتاب را برای دانشجویان آسان کرده است.  جنید ۲۲ سال دارد و متولد کرمانشاه است و در حال حاضر دانشجوی ترم آخر در رشته برق در دانشگاه رازی است. او قبل از اینکه استارت‌آپ بوک‌لوپ را راه‌اندازی کند، در حوزه اینترنت اشیا کار می‌کرده و در حوزه برنامه‌نویسی سخت‌افزار برای خانه‌های هوشمند فعالیت داشته است.  او داستان این کسب‌وکار را در چند پاراگراف تعریف کرده است.
۱. بخشی از رشته برق به برنامه‌نویسی سخت‌افزار مرتبط است و برنامه‌نویسی سخت‌افزار مختص به گروه کامپیوتر نیست و اساس آن در رشته برق است و در واقع این رشته تکمیل‌کننده دانش من در رشته سخت‌افزار بود و در واقع من برنامه‌نویسی را خودم می‌توانستم به صورت خود‌خوان ادامه دهم ولی بخش طراحی سخت‌افزار نیاز به دانش بیشتری داشت و خواستم که رشته برق را ادامه دهم که بتوانم این دانش را کسب کنم.
۲. من در استارت‌آپ رازی ویکند به تشویق دوستانم شرکت کردم و در روز اول استارت‌آپ این ایده به ذهنم رسید که می‌توان در حوزه کتاب هم کار کرد تا کتاب‌هایی که داریم از بین نرود و بتوان آن را دست به دست چرخاند.
۳. نیاز را زمانی احساس کردم که هر از گاهی در برد دانشگاه و خوابگاه اسم کتاب‌هایی را می‌دیدم که برای فروش گذاشته شده‌اند و یا اینکه برای خرید یک کتاب مجبور بودم یک روز را در بازار بچرخم تا آن کتاب را پیدا کنم.
۴. در حال حاضر در بوک‌لپ فقط به خرید و فروش کتاب دست دوم می‌پردازیم. به این صورت که کاربران در بوک‌لوپ ثبت‌نام می‌کنند و کتابی را که دارند برای فروش قرار می‌دهند و افرادی هم که نیازمند کتاب هستند، می‌توانند براساس دسته‌بندی‌ها و یا با جست‌وجو در وب‌سایت کتاب مورد نظر خود را پیدا کنند و بخرند.
۵. دسته‌بندی‌ها در بوک‌لوپ به دو صورت شکل می‌گیرد؛ یک دسته‌بندی براساس دانشگاه است و دسته‌بندی دیگر براساس رشته تحصیلی است. تا‌کنون نزدیک به ۲۴ دانشگاه ثبت‌شده در بوک‌لوپ داریم و نیز نزدیک به ۴۰ رشته ثبت شده است. تفاوت دسته‌بندی ما این است که ما براساس شهر و استان دسته‌بندی نمی‌کنیم بلکه براساس دانشگاه محل تحصیل این کار را انجام می‌دهیم. در حقیقت بوک‌لوپ لیست کاملی از دانشگاه‌ها را ندارد بلکه هر کاربری که وارد سیستم می‌شود، در صورتی که دانشگاهش موجود نباشد، دانشگاه را به لیست دانشگاه‌هایی که قبلا توسط کاربران ثبت شده است، اضافه می‌کند و تا‌کنون بوک‌لوپ در ۲۴ دانشگاه استفاده می‌شود.
۶. جست‌وجوی پیشرفته برنامه براساس دانشگاه و رشته است و افراد می‌توانند در دانشگاه خودشان به دنبال کتاب مورد نظر بگردند و این کار دسترسی را آسان می‌کند و تحویل کتاب توسط فروشنده به خریدار نیز به‌سادگی انجام می‌شود و افراد می‌توانند در دانشگاه خود کتاب را مبادله کنند. تا کنون نزدیک به ۳۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و ما تاکنون تبلیغات جامعی را شروع نکردیم.
۷. در حال حاضر بوک‌لوپ درآمدزا نیست و فعلا روی جذب کاربر تمرکز کرده‌ایم و ما پیش‌بینی می‌کنیم زمانی که بتوانیم کاربران زیادی را نزدیک به یک میلیون نفر جذب کنیم می‌توانیم وارد فاز درآمدزایی شویم . در ادامه راه بوک‌لوپ به سمت فروش کتاب می‌رود و در صورتی که فرد کتاب دست دوم پیدا نکرد، به او کتاب نو پیشنهاد می‌شود به علاوه از طریق تبلیغاتی که در بوک‌لوپ امکانش فراهم می‌شود، می‌توانیم درآمدزایی داشته باشیم. ما در نظر داریم در صورتی که تبلیغات خوبی انجام دهیم بعد از یک سال به مرحله درآمدزایی برسیم. بوک‌لوپ اختصاصی برای دانشگاه‌ها طراحی شده است و اگر بتوانیم در دانشگا‌ها بیلبورد بزنیم و خودمان را معرفی کنیم، می‌توانیم کاربران زیادی را جذب کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا