داروی جدید هپاتیت B تا پایان سال جاری عرضه می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر سید موید علویان روز شنبه در نشست خبری روزجهانی هپاتیت که درسازمان انتقال خون برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک میلیون و 400 هزار نفر در کشور به هپاتیت B مبتلا هستند، افزود:این بیماری با مصرف دارو قابل کنترل است.
28 جولای مصادف با ششم مردادماه به افتخار برنده جایزه نوبل 'باروخ ساموئل بلومبرگ' کاشف ویروس هپاتیت B روز جهانی هپاتیت نام گذاشته شده است.
به التهاب کبد هپاتیت گفته می شود. التهاب کبد می تواند به فیبروز، سیروز یا سرطان کبد منجر شود. ویروس هپاتیت مهمترین عامل بروز این بیماری است ولی عفونت های دیگری مانند مواد سمی (مصرف الکل و مواد مخدر) و بیماری های خود ایمنی نیز جزء دلایل هپاتیت محسوب می شوند.
رئیس شبکه هپاتیت کشوربه شیوع این بیماری در ایران اشاره کرد و افزود: شیوع بیماری در چند سال گذشته 5 درصد بوده که الان به جز در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان به کمتر از 2 درصد رسیده است.شیوع این بیماری در تهران کمتر از 1.2 درصد است.
علویان، گفت:خالکوبی و حجامت درمکان هایی که بهداشت به طور دقیق و کامل رعایت نمی شود،قمه زدن و رفتارهای جنسی پرخطرومحافطت نشده از جمله خطراتی است که جامعه را از لحاظ ابتلا به هپاتیت تهدید می کند.
وی به پیشگیری هپاتیت در بین پزشکان، پرستاران و نوجوانان اشاره کرد و گفت: این موضوع باید در بین آرایشگران، جمع کنندگان پسماندها، کودکان خیابانی و کار و افراد دارای سابقه بیماری گسترش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه زندان هم در مقابل هپاتیت B واکسینه می شوند، گفت: سالی بین 200 تا 300 هزار زندانی در کشور علیه هپاتیت B واکسینه خواهند شد.
رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت: باتوجه به اینکه تعداد مرگ و میر هپاتیت بیشتر از ایدز است، سازمان بهداشت جهانی توجه خود را به هپاتیت سوق داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا