ایده استاد دانشگاه شریف در ایجاد اشتغال

 محمدرضا موحدی در دومین دوره جشنواره یک روزه فناوری اطلاعات در سالن جابربن ‌حیان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: بیکاری از جمله معضلات جهانی است و کشور ما نیز در این زمینه با چالش های اساسی روبه رو است.

وی افزود: در حال حاضر نه تنها اشتغال شکل سنتی خود را از دست داده بلکه حتی ‌فرصت های شغلی در حوزه های فعال نیز به تدریج رو به کاهش است.
استاد دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف‌ با تاکید بر اینکه در نتیجه این وضعیت در سطح ملی و کلان راهی جز رفتن به سوی فناوری اطلاعات نداریم، گفت: در این حوزه اهمیت تحقیق تا رسیدن به محصول بسیار کوتاه تر است و می توان سریع کسب و کار ایجاد کرد.
موحدی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از برترین های آزمون سراسری، رشته نرم افزار و شاخه های مرتبط با آن را برای تحصیل انتخاب می ‌کنند، گفت: پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف در حوزه های سرویس آنلاین، اینترنت اشیا (IOT) سلامت، امنیت نرم ‌افزار و سخت افزار، رایانش ابری و سامانه های ذخیره سازی به خوبی فعال بوده است.
در این جشنواره نصرالله جهانگرد معاوت وزیر اطلاعات و ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، حمید شهریاری رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و حمید ربیعی رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه شریف به تشریح مهم ترین نقاط قوت و چالش های پیشرو در فناوری اطلاعات پرداختند.
نخستین دوره جشنواره فناوری اطلاعات با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف، آزمایشگاه یادگیری فناوری اطلاعات دانشگاه شریف، سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات و مخابرات کشور30 دی ماه سال 95 در دانشگاه صنعتی شریف میزبان علاقمندان و سخنرانان برجسته بود.
دومین جشنواره فناوری اطلاعات دانشگاه شریف با تمرکز بر ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه فناوری اطلاعات در حال برگزاری است و در این رویداد، افراد سرشناس در حوزه فناوری اطلاعات تجربیات خود را در قالب سخنرانی های کوتاه با مخاطبان به اشتراک می گذارند.
از اهداف اصلی این رویداد می توان به ایجاد محیطی برای گردهمایی، گفت وگو و هم ‌افزایی نوآوران، نخبگان، صاحبان ایده و علاقمندان به رویکردها و نگرش‌ های نو در سطحی فراتر از مرزهای جغرافیایی، همچنین شناسایی آنها برای سرمایه گذاری مادی و حتی معنوی توسط حوزه های مختلف پیشبرد اهداف کشور اشاره کرد.
همچنین جشنواره فناوری اطلاعات می کوشد ایده ‌هایی در حوزه فناوری اطلاعات برای ساختن جهانی بهتر ارائه دهد و طرح های خلاق را برای ایجاد کسب و کارهای نوین و اشتغال معرفی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا