دولت نگاه ویژه‌ای به جهاددانشگاهی دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، یحیایی در دومین روز برگزاری سیزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پشتیبانی و روسای واحدهای جهاد دانشگاهی گفت: جهادانشگاهی  با توسعه پژوهش و فعالیت‌های فرهنگی و شناسایی ظرفیت‌های خود به گسترش فعالیت‌های واحدها به این نگاه ویژه دولت تحقق بخشیده و این ظرفیت ناشی از تلاش واحدهای جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و بهره مندی از ظرفیت‌های آن در برنامه پنج ساله ششم توسعه به منظور گسترش فعالیت‌های جهاد دانشگاهی افزود: جذب اساتید و متخصصان برای آموزش و انتقال فناوری به نیروهای ایرانی، حمایت از تولید محصول و خدمات با ارزش افزوده مثبت،توسعه گلخانه‌ها و مدیریت مصرف آب، مشارکت در اجرای پژوهش‌های مساله محور، تجاری سازی ایده و دانش، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بخشی از مواردی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند برای گسترش فعالیت‌های خود اقدام کند.

یحیایی با اشاره به گسترش حاشیه‌نشینی در کشور تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند فعالیت‌های پژوهشی خود را به سمت تدوین سازوکار توانمندسازی ساکنین مناطق حاشیه نشینی سوق داده و از این ظرفیت استفاده کند.

وی با بیان اینکه تامین ۳۰درصد از آب شهرهای جنوب کشور باید از طریق شیرین کردن آب دریاها انجام شود گفت:جهاددانشگاهی با تاسیس شرکت‌های دانش بنیان برای طراحی و انتقال فناوری در حوزه‌های انرژی در راستای تامین دستگاههای آب شیرین کن در این حوزه پا به عرصه فعالیت بیشتری بگذارد.

معاون امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور افزود: مجوز برای سه هزار و ۳۰ شرکت دانش بنیان صادر شده است.

یحیایی با اشاره به لزوم توجه به مدیریت  سبز در کشور تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با گسترش پژوهش‌های خود و ارایه به دانشگاهها و سازمانهای دولتی، می‌تواند بخشی از فعالیت‌های خود را به مدیریت سبز سوق دهد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با تکیه بر پتاتسیل‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی خود می‌تواند از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه کشور در جهت توسعه فعالیت‌های خود بهره‌مند شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا