فاز دوم پویش «از خودمان شروع کنیم» با محوریت عابرپیاده آغاز شد

محمدرضا زمردیان افزود: پس از تجربه موفقیت آمیز فاز نخست این کمپین که با استقبال شهروندان روبه رو شد، فاز دوم این طرح با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک در زمینه نوع رفتار عابر و قوانین و تکالیفی که عابرپیاده در رفتارهای ترافیک روزانه و همچنین قوانین و تکالیفی که راکبان خودرو و موتورسیکلت در قبال عابران دارند، برگزار می شود.

وی ضمن اعلام حمایت از پویش سه شنبه های بدون خودرو اظهار کرد: با توجه به شرایط و وضعیت تهران، کمپین پنجشنبه های پاک با شعار برای هوای پاک شهر رکاب بزنیم در دستور کار قرار گرفته است.
زمردیان هدف از این اقدام را توسعه دوچرخه سواری و حمایت از هر نوع رفتار حمل و نقلی که موجب کاهش آلودگی هوا و ترافیک شود عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در روزهای سه شنبه و پنج شنبه هر هفته 60 گروه نمایشی بیش از 370 اجرا در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک خواهند داشت.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه گروه ها در 20 تقاطع پر تردد، پنج بوستان شهری و چهار مسیر دوچرخه سواری تهران فعالیت خود را آغاز می کنند گفت: در بوستان های ملت، پرواز، پلیس، ولایت و دریاچه شهدای خلیج فارس نمایش و اجراهایی با موضوع احترام به عابر پیاده و حمل و نقل پاک برگزار می شود.
وی در ادامه با اشاره به انتخاب 4 منطقه پایلوت برای اجرای طرح جامع دوچرخه سواری یادآور شد: مناطق12،11،7 و6 در حال طراحی مسیر دوچرخه سواری ایمن و برنامه ریزی بلندمدت برای این حوزه هستند و در همین راستا چهار گروه 10 نفره دوچرخه سوار با شعار «برای هوای پاک شهر رکاب بزنیم» در خیابان های بلوار کشاورز، خیابان بهشتی، محدوده بازار تهران و میدان منیریه فعالیت خواهند کرد.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سه شعار اصلی فاز دوم کمپین از خودمان شروع کنیم تاکید کرد: احترام به عابر پیاده با هدف آشنایی مردم با قوانین عابر پیاده،ترویج دوچرخه سواری با شعار برای هوای پاک شهرمان رکاب بزنیم و پنجشنبه های پاک مهمترینی اهدافی هستند که در مرحله دوم پویش از خودمان شروع کنیم دنبال می شوند.
به گفته وی در اجرای این کمپین از ظرفیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران برای توجه به موضوع مشارکت اجتماعی در کاهش ترافیک و تصادفات استفاده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا