کمک‌هزینه 100 میلیون دلاری تویوتا برای استارتاپ‌ها

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا بخشی جدید به نام " بلندپروازی در هوش مصنوعی" راه‌اندازی کرده است که به حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک خواهد پرداخت.

این بخش که در دره سیلیکون آمریکا واقع شده علاوه بر حمایت مالی، در زمینه سرمایه‌گذاری و آموزش نیز با شرکت‌های فعال همکاری خواهد نمود.
"جیم ادلر"(Jim Adler) مسئول موسسه تحقیقاتی تویوتا گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارآفرینان این است که بتوانند مطمئن شوند که آیا محصولی تولیدی آنها مورد نیاز بازار هست یا نه و ما تلاش می‌کنیم در یک محیط همکاری دوطرفه این عدم اطمینان را به وثوق کامل تبدیل کنیم، زیرا موفقیت آنها به نوعی موفقیت ماست.

وی افزود: ما به صورت مداوم به رصد فعالیت شرکت‌ها می‌پردازیم تا اطمینان داشته باشیم سرمایه‌گذاری به خوبی انجام شده و شرکت‌های مورد حمایت در حال کار بر روی چالش‌های مورد نیاز ما هستند.

تا به حال سه استارتاپ تحت حمایت این برنامه قرار گرفته‌اند که در زمینه طراحی سیستم‌های اجتناب از تصادف، طراحی الگوریتم‌ برای فناوری‌های هوشمند مانند پهپادها و خودروهای خودران و یک شرکت در عرصه رباتیک فعالیت می‌کنند.

قرار است چند شرکت دیگر نیز به این فهرست اضافه شوند. در بیانیه این شرکت آمده است: بخش تحقیقات تویوتا به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و ما اهمیت گسترش فعالیت‌های خودمان را با شرکت‌های پیشرو و نخبه درک می‌کنیم و تلاش می‌کنیم کارآفرینان در سراسر جهان بتوانند با کمک ما در راستای بهبود کیفیت زندگی بشر فعالیت کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا