کشف اولیه 2 سیارک در پروژه بین‌المللی سیارک صلح

به گزارش سیناپرس،محمدرضا اسدی در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به اینکه در پی کشف اولیه دو سیارک توسط تیم کانون آوای کیهان در پروژه سیارک صلح، نام این کانون در کنار تیم‌هایی از کشورهای ژاپن، هند، آمریکا و غیره قرار گرفت، گفت: پروژه سیارک صلح یک پروژه بین‌المللی است که توسط دانشگاه HARDIN-SIMMONS در ایالت تگزاس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این پروژه 31 تیم از ایران شرکت داشته‌اند که دو گروه از کانون علمی پژوهشی آوای کیهان در قالب دو تیم پنج نفره با نام‌های «آوای کیهان» و «سروش» شرکت کردند که پس از کشف اولیه این دو سیارک اسم این کانون در ردیف کشورهایی نظیر آمریکا، ژاپن و هند قرار گرفت.

اسدی خاطرنشان کرد: تقریبا 20 دانشگاه و مرکز علمی از تمام نقاط جهان در این پروژه همکاری می‌کنند که سرآمدشان همان دانشگاه HARDIN-SIMMONS است.

وی با بیان اینکه نحوه شرکت در این پروژه بین‌المللی اینگونه است که در ابتدا نرم‌افزار اولیه و اطلاعاتی از سوی دانشگاه جهت تحلیل به کانون‌های ثبت‌نام کننده جهت بررسی قدرت تحلیلی این کانون‌ها ارسال می‌شود، گفت: پس از آن داده‌ها توسط کامپیوتر و تلسکوپ تحلیل می‌شوند و پس از آنالیز اطلاعات و رسیدن به نتیجه ابتدایی، دانشگاه HARDIN-SIMMONS داده‌های به دست آمده را بر اساس حد نصاب امتیاز قدرت تحلیلی کانون‌ها بررسی می‌کند و اگر کانون‌ها به حد نصاب رسیده باشند اجازه ورود به این پروژه به آن‌ها داده می شود که خوشبختانه کانون آوای مهر موفق به کسب امتیاز مورد نظر شد و به این پروژه ورود پیدا کرد.

اسدی خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که برای آنالیز به ما می‌رسد هم از چهار تلسکوپ بزرگ و حرفه‌ای از نقاط مختلف ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه برنامه دیگری نیز در مرداد ماه توسط این کانون برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بعد از کشف اولیه این دو سیارک توسط این کانون، دانشگاه HARDIN-SIMMONS اطلاعات به دست آمده را دوباره بررسی کرد و صحت کشف این دو سیارک را تایید کرد.

دبیر کانون علمی پژوهشی آوای کیهان با اشاره به این موضوع که با تایید نهایی کشف این دو سیارک توسط دانشگاه HARDIN-SIMMONS  اجازه اسم‌گذاری بر روی این دو سیارک به این کانون داده می‌شود ،گفت: اسم گذاری بر روی سیارک‌هایی که چندین هزار سال در حال حرکت هستند با تایید نهایی به افراد گروه‌های پنج نفره این کانون واگذار می‌شود که جای بسی خوشحالی است.

اسدی با اشاره به اینکه کانون آوای کیهان در حدود شش سال پیش در قالب یک NGO به ثبت رسید، گفت: متاسفانه پس از مدتی فعالیت به دلایلی فعالیت این کانون متوقف شد ولی خوشبختانه در حدود یک سال پیش به صورت مجدد این کانون شروع به فعالیت کرد و فعالیت‌های این کانون با ثبت کانون آوای کیهان زیر نظر اداره ورزش و جوانان با قدرت تمام دنبال شد.

اسدی با اشاره به اینکه اعضای تشکیل دهنده این کانون شامل قشری از جوانان و تعداد قابل توجهی دانش آموزان هستند، خاطرنشان کرد: این کانون برنام‌های مختلفی نظیر رصدهای عمومی در شهرستان خرمدره و شهرستان‌های دیگر، اسهتلال ماه و کلاس‌های آموزشی را طی سال گذشته برگزار کرد. همچنین، باشگاه عمومی نجوم  را که در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان خرمدره  برگزار می‌شد را اداره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا