تلاش برای حفظ حیوانات در حال انقراض

به گزارش سیناپرس به نقل از جهاد دانشگاهی، دکتر حمید گورابی در جلسه بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از پژوهشگاه رویان گفت: سالانه بیش از ۶۵۰۰ سیکل درمانی در رویان انجام می‌شود که بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد آن با موفقیت همراه است. همچنین بیش از ۲۰۰ هزار ویزیت به صورت سالانه در این مرکز انجام می‌شود.

 گورابی همچنین با اشاره به اقدامات مربوط به شبیه‌سازی در این پژوهشگاه گفت: تاکنون شاهد تولد ۹ بز شبیه‌سازی شده از ۱۱ انتقال بودیم و از طرفی برای حفظ حیوانات در معرض خطر انقراض تلاش‌هایی را صورت داده‌ایم.

وی افزود: برای مثال برای شبیه‌سازی پلنگ تدابیری را اندیشیده‌ایم و با گرفتن تخمک گربه، جنین پلنگ را شکل داده‌ایم اما یافتن رحم جایگزین برای تولد معضلی در این زمینه بوده است.

رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در ادامه با اشاره به اولین پیوند بافت تخمدان منجمد انسانی در بیمار سرطانی گفت: با تثبیت روش انجماد تخمدان انسان که حاصل بیش از ۱۵ طرح تحقیقاتی بزرگ و کوچک و چاپ بیش از ۱۰ مقاله علمی در مجلات معتبر بین‌المللی بود، در سال ۹۱ بانک تخمدان و بیضه انسانی در پژوهشگاه رویان تاسیس شد که تاکنون بیش از ۱۲۰ تخمدان بیمار سرطانی و غیرسرطانی در این بانک ذخیره شده است.

وی افزود: سال گذشته اولین پیوند بافت تخمدان منجمد بیمار سرطانی در ایران صورت پذیرفت که نتایج این پیوند در حال بررسی است.

 گورابی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه موسسه رویان ترکیب علم، ایمان و تلاش است، گفت: تمام تلاش ما در پژوهشگاه رویان برای این است که به جایگاهی برسیم که شایستگی این تعریف مقام معظم رهبری را داشته باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا