«لوانته» بزودی به بازار می آید

به گزارش جام جم آنلاین لوانته (Levante) که نخستین تجربه خودروساز ایتالیایی مازراتی در گروه خودروهای شاسی‌ بلند است، اخیراً در حال انجام تمرینات و تحت پوشش‌های نسبتاً سخت‌گیرانه در پیست نوربرگ‌ رینگ (Nurburgring) آلمان دیده‌شده و تعدادی از تصاویر ضبط‌شده‌اش در فضای مجازی منتشر گردیده است. شایان توجه است که معرفی رسمی آن در اواخر سال جاری میلادی صورت می‌گیرد.

خودروی در حال آزمایشِ دیده شده در نوربرگ رینگ شباهت ظاهری و درونی زیادی به مدل گیبلی (Ghibli) دارد اما بسیار تنومندتر و قدبلندتر از آن است البته به نظر نمی رسد مدل تولیدی لوانته شباهت چندانی به این تصاویر داشته باشد و به احتمال قوی الهامات بسیاری از مدل مفهومی کوبانگ خواهد داشت.

ساختار اصلی لوانته بر اساس کواتروپورته و گیبلی طرح ریزی شده است، بااین وجود بعضی از اجزای الکترونیک و بعضی اتصالات زیربندی آن از جیپ و کرایسلر به عاریت گرفته شده اند.

همچنین از منابع موثق درون کمپانی نقل شده که کابین آن دارای ظرفیت 5 نفر بوده و سطح لوکس بودن آن در حدواندازه گیبلی است. به نظر می رسد این مدل هم با استفاده از آلومینیوم صرفه جویی بسیار خوبی در وزن خواهد داشت.

در بخش فنی برای لوانته دو پیشرانه V6 و V8 بنزینی و یک پیشرانه دیزلی در نظر گرفته شده؛ همچنین طبق تأیید رئیس کمپانی آقای هَرالد وِستِر (Harald Wester) یک نسخه پلاگ – این هایبرید هم پس از نسخه های درون سوز رونمایی خواهد شد.

جعبه دنده هم یک نمونه 8 سرعته خودکار خواهد بود که با تمامی پیشرانه ها قابلیت هماهنگی دارد.

ازآنجایی که این مدل اولین خودروی شاسی بلند مازراتی است، این خودروساز قصد دارد از تجارب بالای جیپ هم در این زمینه استفاده کند و یک نسخه خاص از سامانه S Q4 خود را نیز که برای ذات SUV آن توسعه یافته بکار ببرد.

بااین همه آقای وِستِر صراحتاً می گوید که لوانته هنوز هم یک شاسی بلند لوکس و اصیل ایتالیایی است.

طبق اظهارات مدیر بازاریابی مازراتی آقای «جیمز کوآن» (James Cowan) درباره پروژه لوانته، این شاسی بلند لوکس از پتانسیل های بالایی برخوردار است و می تواند به برگ برنده کمپانی و نقطه عطف سبد محصولات آن تبدیل شود.

وی معتقد است که این مدل به لحاظ اینکه یک محصول جهانی است (عرضه در آمریکا، اروپا و چین) می تواند بالاترین میزان فروش را در بسیاری از بازارهای هدف از آنِ خود کند و با جلب مشتریان بین المللی جدید به سمت مازراتی، این خودروساز را در رسیدن به اهداف آینده اش یاری دهد.

«کوآن» در بخش دیگری از سخنانش به این مورداشاره کرده که بسیاری از مردم مازراتی را می شناسند اما لزوماً تمامی شان مشتاق به شناخت کامل ترِ آن نیستند و کمپانی برای رسیدن به اهداف گوناگون خود باید قبل از همه چیز برند خود را به مردم بشناساند و تصور درستی از خود در اذهانشان ایجاد کند.

بد نیست بدانید که این برند قصد دارد تا سال 2018 میلادی مجموع فروش خود را به سقف 75,000 دستگاه برساند که حدود 3,000 دستگاه آن در بازار انگلستان خواهد بود؛ از طرفی با توجه گسترده روی خدمات پس از فروش اهتمام جدی دارد که برای تمامی خریداران در نمایندگی های سراسر دنیا اطمینان کاملی در زمینه پشتیبانی های پس از فروش ایجاد کند.

با توجه به تقاضای بالا برای مدل های مختلف جیپ، احتمالاً لِوانته بجای تأسیسات گروه فیات – کرایسلر در منطقه جفرسون (Jefferson) شمالی واقع در آمریکا، در خاک ایتالیا ساخته خواهد شد اما سایت تولیدی آن از مدل های کواتروپورته و گیبلی مجزا خواهد بود.(پدال)

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا