خداحافظی فرانسه با خودروهای بنزینی

دولت جدید فرانسه در موضع گیری که مورد توجه کارشناسان علوم زیست محیطی و صنعت خودرو قرار گرفته اعلام کرده که طی دو دهه آینده زیرساختارهای تولید خودرو در این کشور اروپایی به سمتی پیش خواهد رفت که دیگر خبری از طراحی و تولید خودروهای دیزلی و بنزینی نخواهد بود.
نیکولاس هولوت وزیر بوم شناسی فرانسه در مراسم آغاز به کار برنامه این کشور برای جامه عمل پوشاندن به تعهدات توافق نامه پاریس اعلام کرد: ما اعلام می کنیم که تا سال 2040 دوران خودروهای بنزینی و دیزلی به پایان خواهد رسید.
این مقام بلند پایه فرانسوی، چنین تصمیمی را یک «انقلاب» توصیف کرده و آن را نشانه ای از متعهد بودن فرانسه به توافق نامه پاریس دانست. هولوت کشورش را در زمینه مقابله با تغییرات جوی در قامت یک پیشگام توصیف کرده است.
وی با بیان اینکه آلودگی ناشی از عملکرد خودروها مسأله مهمی برای سلامت عمومی به شمار می آید به این واقعیت هم اذعان کرد که تحقق برنامه خداحافظی با خودروهای بنزینی و دیزلی برای خودروسازان «دشوار» خواهد بود.
برنامه فرانسه برای پایان بخشیدن به تولید خودروهای بنزینی و دیزلی در حالی اعلام می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، کشورش را از توافق نامه پاریس خارج کرده است.
بر اساس گزارشی که توسط شورای بین الملی حمل و نقل پاک منتشر شده است تنها 6 دهم درصد از خودروهایی که در سال 2016 در اتحادیه اروپا به فروش رسیده از نوع برقی بوده است. همچنین خودروهای دوگانه سوز برقی نیز سهم 7 دهم درصدی در این بین داشته اند.

مترجم : مهدی پیرگزی
منبع : caradvice

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا