توانایی پلیس سایبری ایران بین المللی است

«یورگن اشتاک» دبیر کل سازمان اینترپل، از ساختمان پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا) دیدن کرد و در خصوص توانمندی‌های پلیس سایبری ایران در مقابله با جرایم فضای مجازی اظهار شگفتی کرد.

او گفت که شما در ایران، تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا را در اختیار دارید و از دانش بسیار سطح بالایی در این حوزه برخوردارید.

اشتاک در جریان این بازدید با اشاره به اهمیت کشف و جمع‌آوری مدارک جرم در فضای مجازی، از تسلط و توانایی متخصصان و کارشناسان فعال در پلیس فتای ایران تمجید و قدردانی کرد.

 

دبیر کل سازمان اینترپل گفت که ما اعتقاد داریم قبل از وقوع جرم باید آن را شناسایی و از اتفاق افتادن آن جلوگیری کرد و پلیس فتای ایران در راستای این هدف به خوبی فعال است. او تلاش پلیس سایبری ایران را در جهت آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان – که بیشترین کاربران فضای مجازی هستند – کاملاً مثبت و مؤثر ارزیابی کرد.

اشتاک به آمادگی سازمان اینترپل جهت گسترش روابط با ایران اشاره کرد و از ایده‌های این سازمان در راستای همکاری با کشور ما سخن گفت.

او پلیس سایبری ایران را در مسیر اهداف اینترپل، «پیشرو» توصیف کرد و ایران را برگزارکنندۀ بسیاری از کنفرانس‌های این حوزه و عضو فعال اجلاس‌های بین‌المللی دانست.

 

پلیس بین‌الملل یا اینترپل، سازمانی بین‌المللی است که برای مبارزه با مجرمان بین‌المللی و برقرار کردن امنیت عمومی کشورهای عضو به وجود آمده است. اینترپل (Interpol)  نام کوتاه سازمان بین‌المللی پلیس جنایی است که در سال 1923 در شهر وین پایتخت اتریش تأسیس شد. هدف اصلی این سازمان، همکاری بین پلیس کشورهای عضو و هماهنگ کردن مراجع قضایی این کشورها برای مبارزه با مجرمان و جرم‌های بین‌المللی است. مقر این سازمان اکنون در شهر  لیون فرانسه است. سازمان اینترپل پس از سازمان ملل متحد، بزرگترین نهاد بین‌المللی در جهان است.

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا