ماجراجویی تازه اسب سیاه

شاید بسیاری، اطلاعات کافی درباره کراس اوورها نداشته باشند. این دسته از خودروها مفهوم تازه ای در صنعت خودروسازی به حساب می آیند که تلفیقی هنرمندانه از خودروهای شاسی بلند و سواری بوده و جالب اینکه بخش قابل توجهی از بازار خودروهای شاسی بلند را در قبضه گرفته اند تا جایی که این روزها در آمریکا بسیاری از خانواده ها سوار بر کراس اوورها می شوند یعنی خودروهایی که بدنه یک شاسی بلند (SUV) و پلت فورم یک سواری را دارند.


در سالهای اخیر شرکتهای مهم خودروسازی به تدریج وارد عرصه طراحی و ساخت کراس اوورها شده اند و حالا فراری از برنامه خود در این زمینه خبر می دهد.
مجله کارمگزین گزارش می دهد که فراری به رغم انکار تلاشها برای طراحی چنین خودرویی در سالهای گذشته، حالا اما بر روی محصولی کار می کند که عنوانش نیز مشخص شده است: F16X. قرار است این کراس اوور همزمان با نسل بعدی GTC4 تولید و روانه بازار شود.
البته هنوز هیچ کسی چیزی درباره این خودرو نمی داند اما کارشناسان کار مگزین به این نتیجه رسیده اند که نخستین کراس اوور فراری یک کوپه 5 در خواهد بود که به جرأت می توان آن را نسل بعدی خودروهای فول اسپرت لوکس به شمار آورد.
اگر قرار باشد رقیبی برای این محصول معرفی شود به احتمال زیادی به نامهایی نظیر استون مارتین DBX و Urus لامبورگینی برمی خوریم.
در این خودرو، ساختار آلومینیومی حرف اول و آخر را می زند. نیروی محرکه به هر چهار چرخ منتقل شده تا همه چیز گویای رونمایی از یک اسپرت به تمام معنا باشد.
نخستین کراس اوور فراری به یک موتور 12 سیلندر است. پیش بینی می شود این خودرو چیزی درحدود 300 هزار یورو قیمت داشته باشد.

مترجم : مهدی پیرگزی
منبع : carmagazine

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا