وقتی لهستان مریخ می شود

به گزارش سیناپرس از مهر  به نقل از بزینس انسایندر، این پروژه که «شبیه سازی سنجش مریخ در لهستان»PMAS ۲۰۱۷  نام دارد با حضور شش داوطلب و در قالب یک برنامه هیجان انگیز دو هفته ای از ۹ مرداد (۳۱ جولای) آغاز می شود.

برگزارکنندگان این برنامه امیدوارند از اطلاعات و درسهایی که به دست می آورند برای دستیابی به درک روشن تری از مأموریتهای آتی به سوی ماه و مریخ استفاده کنند.

این برنامه در واقع یک مأموریت شبیه سازی با جزئیات و کیفیت بالا از مریخ و ماه است و داوطلبینی که در آن حضور دارند طی مدت دو هفته به گونه ای زندگی می کنند یا به کارهای روزمره مشغول می شوند گویی سفر ۶ ماهه ای را پشت سر گذاشته و خود را به مریخ رسانده اند.

سخنگوی مأموریت PMAS ۲۰۱۷ درباره جزئیات این برنامه گفت: مأموریتی که به زودی آغاز می شود یکی از جامع ترین مأموریتهای سنجش مریخ در اروپا به شمار می آید.

در این مأموریت شش داوطلب در ایستگاه تحقیقاتی سنجش مریخ حضور می یابند. این ایستگاه فاصله ۴۸۲ کیلومتری با مرکز کنترل مأموریت دارد.

این مأموریت بخشی از برنامه های سازمان ملل در زمینه پروژه اکتشافات فضایی به شمار می آید.

شش داوطلبی که در این مأموریت حضور دارند از کشورهای مختلف دنیا از جمله فرانسه، پورتوریکو و نیجریه هستند.همزمان که آنها در جنوب لهستان برنامه های از پیش تعیین شده را ادامه می دهند، گروه بزرگی از کارشناسان آنها را از شمال این کشور زیر نظر قرار می دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا