استاد دانشگاه شریف برگزیده انجمن مهندسان مکانیک کشور شد

 دکتر محمدتقی احمدیان، استاد دانشکده مهندسی مکانیک و رییس پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان استاد برجسته انجمن مهندسان مکانیک کشور انتخاب شد.

دکتر احمدیان با ثبت بیش از 125 مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی و ارائه بیش از 150 مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی موفق به کسب عنوان «استاد برجسته کشور در رشته مهندسی مکانیک» شد.

این مراسم با حضور مهندس پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران معاون اجرایی رئیس جمهور، دکتر محمدرضا حائری یزدی رییس انجمن مهندسان مکانیک کشور، دکتر موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف و دکتر رشتچیان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، دکتر محمدتقی احمدیان در سال 1986 میلادی مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی مکانیک و در سال 1980 مدرک دکتری فیزیک خود را از دانشگاه کانزاس امریکا دریافت کرد. پس از چند سال تدریس در دانشگاه‌های امریکایی در سال 1990 (1368 شمسی) به دانشگاه صنعتی شریف پیوست و در این مدت دروسی همچون ارتعاشات، ارتعاشات خطی و غیر خطی در سطوح مختلف و دینامیک را تدریس کرد.

وی تعداد زیادی از دانشجویان در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را تحت راهنمایی خود گرفته و فارغ‌التحصیل کرده است. احمدیان بر اساس گزارش تامسون رویترز در چند سال گذشته جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا