لزوم توانمند کردن جوانان در زمینه مهارت‌های زندگی

به گزارش سیناپرس به نقل از  ایسنا، دکتر "رضا کامیاب مقدس" طی سخنانی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با محوریت مشارکت های اجتماعی و اوقات فراغت اظهار کرد: به لحاظ نوع ارتباطی که خانواده با فرزندان دارد و توسعه و پیشرفت جامعه، باید به طور جدی به بحث‌های رفتاری و مهارت‌های زندگی جوانان وارد شده و به آن‌ها توجه کرد.

وی با بیان اینکه مطالعات زیادی در رابطه با مشکلاتی چون طلاق در جامعه انجام گرفته است افزود: اینکه برخی تنها مسائل اقتصادی را در کاهش آمار ازدواج و یا وقوع پدیده طلاق موثر می دانند، درست نبوده و بر طبق محتوای آماری، پدیده طلاق در خانواده های متبلور نیز بیشتر هم دیده شده و ریشه های این معضل عمیق تر از آنی است که فکر می کنیم.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با اشاره به مصوبه ای که در قالب آموزش زوجین در آستانه ازدواج در چند سال گذشته استارت خورده است گفت: این مصوبه مشکلات، کاستی ها و نواقص زیادی داشت اما خوشبختانه با همه مشکلات کار به خوبی پیش رفته است.

کامیاب مقدس در ادامه تصریح کرد: نتایج آموزش های هفت یا هشت ساعته زوجین نشان داده است که این آموزش ها تاثیر بسیار خوبی در کاهش آمار طلاق در استان داشته است و این امر مورد تایید رییس کل دادگستری استان کرمان بوده است زیرا آمار نشان می دهد که بیشترین وقوع طلاع در دو سال اول ازدواج رخ می دهد.

وی تاکید کرد: توجه به بحث افزایش مهارت های زندگی تنها مربوط به مسئله طلاق نیست بلکه در تمامی جنبه های زندگی لازم و ضروری است و یکی از آیتم هایی است که باید به طور ویژه به آن پرداخت.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با اشاره به مهاجرپذیر بودن استان کرمان در رابطه با بحث اشتغال گفت: باید فرهنگ کار جوانان جزو اولویت های استان قرار گرفته و به آن توجه شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا