دی ان ای بسیار تصادفی تکثیر می شود

برای نخستین بار در علم پزشکی، دانشمندان موفق به بررسی دقیق مراحل تکثیر مولکول DNA شده و در خلال آن دریافتند که این روند از آنچه که پیشتر تصور می کردند تصادفی تر انجام می شود.

تقریبا تمام ساختار حیات در زمین مبتنی بر تکثیر و کپی سازی DNA است و دستیابی به درک روشنی از این موضوع که چنین فرآیندی چگونه پیش می رود می تواند برای دانشمندان در فهم بیشتر از زیست شناسی و کشفیات مؤثرتر در علم پزشکی سودمند باشد.

استفن کوالژیکوفسکی از دانشمندان زیست شناسی میکروبی و ژنتیک مولکولی از دانشگاه کالیفرنیا می گوید: حالا صحبت از تفکری متفاوت درباره کپی سازی DNA است که به شکل گیری پرسشهای جدیدی منجر می شود.

(تصویر: futurity)

این دانشمند درباره یک نوآوری بزرگ در علم پزشکی و زیست شناسی صحبت می کند. دانشمندان با استفاده از فناوری تصویربرداری پیچیده و فوق حرفه ای و البته شکیبایی زیاد، موفق به تماشای DNA باکتری ایکولای و فرآیند تکثیر آن شدند.

در خلال این مطالعه، آنها توانستند فاکتورهای مختلفی از جمله سرعت و کیفیت فرآیند تکثیر را به دقت ارزیابی کنند.

این ارزیابی ها نشان داد که نمی توان به یافته های قبلی در زمینه کیفیت تکثیر DNA اعتماد زیادی کرد زیرا حالا مشخص شده که این روند به مراتب اتفاقی تر صورت می گیرد و دانشمندانی همچون کوالژیکوفسکی به این حقیقت اشاره می کنند که باید با نگاه جدیدی فرآیندهای شیمیایی درون سلول و تکثیر DNA نگاه کرد.

 

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : futurity

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا