پیش آگاهی از وقوع زلزله بوسیله فن آوری های ماهواره ای مقدور نیست

به گزارش سیناپرس، محسن بهرامی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: امکاناتی که بتوانیم بوسیله شبکه های ماهواره ای سنجش از راه دور از وقوع زلزله و تکانه های زمین پیش از اتفاق افتادن، مطلع شویم هنوز وجود ندارد و فکر نمی کنم در کشورهای دیگر هم این امکان وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: امکان اطلاع از فعال شدن گسل های زمین نیز از طریق فن آوری ماهواره ای وجود ندارد و این اقدام باید توسط دستگاه های لرزه نگار دستگاه مربوط به زلزله شناسی انجام شود.
وی با اشاره به کاربردهای فن آوری های ماهواره ای در سایر بلایا نیز گفت: به جز زمین لرزه قادریم با استفاده از امکانات ماهواره ای پیش از وقوع مخاطرات از قبیل سیل، گردوغبار،طوفان، جنگل زدایی، خشکسالی مراتع، سونامی، فرونشست، آلودگی‌های نفتی، آلودگی‌های زیست‌محیطی و ریزگرد مطلع شویم و آن اطلاعات را ثبت و ضبط و پردازش کنیم و به مدیریت بحران ارجاع دهیم .
بهرامی در عین حال افزود: علاوه بر این، بوسیله فن آوری های ماهوره ای، قدرت تفکیک مکانی حادثه و مشاهده مخاطرات و مناطق حادثه دیده وجود دارد.
بهرامی درباره عملکرد این سازمان در حوزه بین المللی هم اظهارکرد: با فعالیت در حوزه های بین المللی وعضویت در برنامه ها و کارگاه های بین المللی معتقدیم در جایگاه بین المللی قرار داریم.
سازمان فضایی ایران هفته گذشته تفاهمنامه ای را با مدیریت بحران در زمینه استفاده از فن آوری های ماهواره ای در مدیریت بحران امضاء کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا