ارتباط با دانشگاه‌های معتبر جهان، دستاورد برجام

دکتر محمود نیلی ‌احمدآبادی در چهاردهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور که در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان برگزار شد، دانشگاه‌های سطح یک را در کشور، بزرگ‌ترین مراکز علمی خطاب کرد و از حضور دانشمندان در این مراکز به‌عنوان راه‌حل چالش‌ها و مسائل کشور نام برد.

دانشگاه‌های سطح یک کشور دانشگاه‌هایی هستند که به دلیل بهره‌مندی از زیرساخت‌ها و امکانات مناسب برای تحصیل و تحقیق، بیشترین متقاضی را برای گذراندن دوره‌های تحصیلی دارند و نیز بیشترین دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در آنها تحصیل می‌کنند.

دکتر نیلی احمدآبادی 13 دانشگاه سطح یک را پذیرای حضور بیشترین تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در کشور اعلام کرد و برگزاری این اجلاس را از آن جهت مهم دانست که محور اصلی آن مشورت و هم‌اندیشی و انتقال تجربیات این دانشگاه‌ها به یکدیگر است.

او از تنظیم گزارشی مبنی بر تمامی دستاوردهای این اجلاس از ابتدا تا‌کنون خبر داد و گفت که این گزارش به زودی در دسترس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دقیق‌ترین و کارآمدترین برنامه‌ها و راهکارها را دانشگاه‌های سطح یک کشور ارائه می‌دهند، به عملکردی که از این دانشگاه‌ها به عنوان بزرگ‌ترین مراکز علمی انتظار می‌رود، اشاره کرد و گفت که حل و فصل بعضی از چالش‌ها و مسائل داخلی و خارجی آموزش عالی کشور نیز برعهدۀ این دانشگاه‌ها خواهد بود.

او همچنین از همکاری بعضی نهادها و وزارتخانه‌های مهم کشور، مانند وزارت نفت با دانشگاه‌ها خبر داد و از این نوع مشارکت‌ها ابراز خوشحالی کرد.

دکتر نیلی ‌احمدآبادی اظهار امیدواری کرد که در دولت دوازدهم، دانشگاه‌های سطح یک، حضور مؤثرتر و فعال‌تری در وزارت علوم داشته باشند و به این ترتیب گام‌های بزرگ‌تری برای توسعۀ کشور بردارند.

رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور از شکل‌گیری تعامل با دانشگاه‌های جهان به لطف برجام، ابراز خشنودی کرد و بر تقویت و گسترش این ارتباطات در راستای اهداف علمی و دیپلماسی تأکید کرد.

نشست یک‌روزۀ چهاردهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان برگزار شد.

در این نشست، رؤسای دانشگاه‌های شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشگاه تبریز، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شیراز حضور داشتند.

غزال غضنفری

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا