تصویب نهایی سند ملی صنایع و محصولات فرهنگی و فناوری‌های نرم

دکتر منصور کبگانیان در تشریح دستور و مصوبات این جلسه که به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزارشد، گفت: ابتدای جلسه تعدادی از اعضاء با توجه به مسائل و مباحث مطرح شده پیرامون "سند 2030" و "سند توسعه پایدار" موضوعاتی را مطرح کردند که با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تعامل شورا با دولت ان شاءالله این نگرانی‌ها بر طرف خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه تعلیم و تربیت و اجماعی که بر اجرای کامل این اسناد وجود دارد، به نظر می‌رسد استفاده از هر الگوی دیگر در این حوزه مفید نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: چون ما اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم و سیاست‌های بسیار مترقی است باید چارچوبی برای این نوع همکاری‌ها بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت داشته باشیم.

کبگانیان ادامه داد: در همین زمینه یک سند جامع برای ساماندهی تمام همکاری‌های بین‌الملی در حوزه‌های علم، پ‍ژ‍وهش و فرهنگ در حال تدوین است که کار کارشناسی آن تمام شده است و به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و تصویب خواهد شد.

دکتر کبگانیان گفت: اگر قرار باشد با  سازمان‌های بین المللی در حوزه علم، پژوهش و فرهنگ تعامل داشته باشیم در چارچوب اسناد خود تعامل خواهیم داشت.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، سپس به دستور جلسه 94 این ستاد اشاره کرد و گفت: در این جلسه گزارش دستاوردها و برنامه‌های پیش روی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به عنوان اولین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد، ارائه شد.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس این گزارش شهرک فوق الذکر در زمینه اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های نقشه جامع علمی کشور دستاوردهای خوبی داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: بر اساس آمار موجود در این گزارش، حدود 480 شرکت فناور در این شهرک مستقر است و حدود 4000 نفر نیروی متخصص به صورت تمام وقت و 2350 نفر نیروی متخصص به صورت پاره وقت در این شهرک به کار مشغول هستند و حدود 1300 پروژه نیز در این شهرک اجراء شده است.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: فروش فناوری و مشارکت سرمایه‌گذار در تجاری‌سازی شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان 41 میلیارد تومان، حجم سرمایه‌گذاری 83 میلیارد تومان و ارزش محصولات صادر شده حدود 10 میلیون دلار است.

بر اساس اعلام مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی در ادامه با اشاره به پایان بررسی" سند ملی صنایع و محصولات فرهنگی و فناوری‌های نرم" گفت: در جلسه ستاد اعضاء و ساختار اجرایی این سند از تصویب نهایی گذشت و مقرر شد معاون علمی وفناوری رییس جمهور به عنوان رئیس ستاد و وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پروش، صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان و همچنین رؤسای مرکز ملی فضای مجازی، سازمان میراث فرهنگی، سازمان صدا و سیما، بسیج مستضعفین، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان برنامه و بودجه و… در این ستاد حضور داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا