آغاز به‌ کار هشتمین نشست سراسری فن‌بازارهای کشور در شیراز

به گزارش سیناپرس از ایسنا، هشتمین نشست سراسری فن‌بازارهای کشور با حضور معاون فناوری پارک علم و فناوری پردیس، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی ایران و معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان ستنا و مدیران فن‌بازارهای 16 استان در شیراز آغاز به‌کار کرد.

حسین صابری، معاون فناوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حاشیه این نشست دو روزه به خبرنگاران گفت: فن‌بازارها چند حوزه را با یکدیگر مرتبط می‌کند که بخش حاکمیتی آن شرکت شهرک‌های صنعتی، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری است.

وی با بیان این‌که طی 5 سال گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه ایجاد و توسعه فن‌بازارها انجام شده است، گفت: امروز ایران جزو پنج کشوری است که در جهان بورس ورقه‌های فکری را راه‌اندازی کرده است.

صابری با یادآوری این نکته که فن‌بازارها حلقه ارتباط بین صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: حمایت از ایده‌ و ایده‌پردازان و تلاش برای طی سیر فرآینده تبدیل ایده به محصول، از اقدامات فن‌بازارها محسوب می‌شود.

صابری با بیان اینکه فعالیت در این حوزه از سال 82 آغاز شده است، گفت: در زمانی که این فعالیت آغاز شد، خبری از تحریم‌ها نبود و از 5 سال قبل هم که توسعه فعالیت‌ها به شکل جدی‌تری دنبال شد، منتظر اعمال تحریم نبودیم.

وی تاکید کرد: فعالیت‌ فن‌بازارها یک برنامه کوتاه مدت و مقطعی نیست، گفت: در بحث تحریم عمدتا طرح‌های صنعتی و ورود محصولات دچار محدودیت می‌شود و بحث سرمایه‌گذار و ایده مباحثی نیست که تحریم اختلالی در آن ایجاد کند.

صابری گفت: منظور ما از ایده، پردازش‌های ذهنی افراد نیست، بلکه ایده‌ای که به یک خروجی منتهی شده باشد را مد نظر داریم.

غلامرضا سلیمانی، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع‌کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز نیازسنجی، ایجاد ارتباط بین دارندگان ایده و سرمایه‌گذار و تدوین و تبادل پروتکل‌های حقوقی را از وظایف فن‌بازارها دانست.

وی با بیان اینکه سازمان صنایع‌کوچک و شهرک‌های صنعتی سال گذشته 176 نیاز فناورانه را در شهرک‌های صنعتی مختلف شناسایی کرده است، ‌گفت: تاکنون 36 فناوری مورد نیاز شناسایی شده با کمک فن‌بازارها و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها رفع شده است.

سلیمانی با بیان اینکه فن‌بازارها سه مرحله تکاملی شامل مرحله تدریجی، مرحله تثبیت و مرحله بلوغ را طی می‌کنند، گفت: طی این 4 سال تعداد 6 یا 7 فن‌بازار به مرحله تثبیت رسیده‌اند و خوشبختانه با تقاضاهای زیادی برای ایجاد فن‌بازارهای جدید مواجه هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال در تمام استان‌ها امکان ایجاد فن‌بازار فراهم شود و گفت: فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام در حوزه فن‌بازارها در راستای اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

سلیمانی، رسیدن فن‌بازارها به مرحله بلوغ را زمینه‌ساز دست‌یابی به رشدی مناسب در این عرصه دانست.هشتمین نشست سراسری فن‌بازارهای کشور فردا چهارشنبه نیز در شیراز ادامه خواهد داشت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا