ضرورت تقویت ارتباط سیستم آموزشی کشور با پارک‌های فناوری

 کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس است که در محدوده آموزش و پرورش عمومی، آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش عالی و تحقیقات فناوری فعالیت می‌کند، در واقع این بازدید در جهت پیوند هرچه بیشتر سطوح مختلف آموزشی کشور با پارک‌های فناوری و محیط های صنعتی، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ترتیب داده شده بود و در راس این هیات محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در کنار جمعی از دبیران و اعضای کمیسیون حضور داشتند.

دکتر سورنا ستاری در این بازدید به معرفی خدمات ارائه شده در پارک و بخشی از فعالیت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری در سال‌های گذشته پرداخت و به برخی سوالات نمایندگان مجلس در این زمینه پاسخ گفت.

همچنین مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس در این بازدید به تبیین پیشرفتهای این مجموعه پرداخت و گفت: نخستین شرکت در سال 85 در مجموعه پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد و امروز پس از یک دهه فعالیت و تلاش مستمر به نقاط مثبتی در حوزه پیوند علم و صنعت رسیده‌ایم.

صفاری‌نیا تاکید کرد: بخش عمده سرمایه‌گذاری در پارک توسط بخش خصوصی انجام شده و منابع دولت فقط ابزاری برای جلب سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و واحدهای تحقیقاتی بوده، به گونه‌ای که بیش از 10 برابر آنچه دولت سرمایه‌گذاری کرده، یعنی مبلغ 100 میلیاردی سرمایه را توانسته‌ایم جذب کنیم.

صفاری‌نیا در ادامه از خانواده بزرگ پارک فناوری پردیس یاد کرد و گفت: محور اصلی فعالیت شرکت‌ها در پارک حوزه آی تی و پس از آن پزشکی و سلامت است، همچنین در بخش‌های دیگر چون فناوری نانو، مکانیک و غیره هم شرکت‌ها فعال هستند و در حال حاضر نزدیک به 4هزار نفر در این پارک مشغول به کار هستند.

وی در ادامه به نقش مرکز فن‌بازار ملی ایران و همچنین فعالیت‌های پررنگ و جریان‌سازی پارک فناوری پردیس در بحث استارتاپ‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: 7 هزار رکورد اطلاعات فناوری و محصولات فناوری و دانشی در سامانه مرکز فن بازار ملی ایران توسط 3هزار شرکت ثبت شده است و در سال گذشته  10میلیارد تومان فروش اختراعات به بدنه صنعت را از طریق برگزاری فستیوال‌های تخصصی داشته‌ایم. 

صفاری‌نیا افزود: در اکوسیستم استارتاپی کشور تلاش کرده‌ایم تا روحیه ثروت آفرینی و جسارت راه‌اندازی استارتاپ را در دل جوانان و دانشگاهیان زنده کنیم و 150رویداد در سه سال گذشته در 30 استان کشور برگزار شده که بیش از 10 هزار نفر در این رویدادها شرکت کرده و آموزش‌های لازم برای راه‌اندازی کسب و کار را آموخته‌اند. در حال حاضر نیز ده‌ها استارتاپ موفق از دل همین رویدادها در حال فعالیت هستند. پس از این جلسه، از نمایشگاه دائمی دستاوردهای شرکتهای عضو بازدید به عمل آمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا