آفریقا به جرگه تولید علم و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌پیوندد

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از یو.دبلیو نیوز،‌ قاره آفریقا به طور سنتی از آنچه اقتصاد دانش بنیان نامیده می‌شود عقب مانده و کنار رفته است، چرا که کشورهای این قاره از نظر تعداد کتاب‌های منتشر شده و ثبت اختراعات در انتهای فهرست جهانی قرار دارند.

اما دنیا در حال تغییر است. تا پایان سال 2017 بیش از نصف مردم دنیا به اینترنت دسترسی خواهند داشت. چنان که "جیمی ولز" موسس ویکی‌پدیا اینترنت را دروازه‌ای به مجموعه دانش انسان می‌داند.

رشد قابل ملاحظه و سریع دسترسی و استفاده از اینترنت در قاره آفریقا امید به دموکراتیزه کردن تولید دانش را در این قاره زنده کرده است. "پائول کاگامه" رییس جمهور رواندا در توضیح این امیدها می‌گوید: ما در آفریقا هر دو انقلاب کشاورزی و صنعتی را از دست داده‌ایم و اکنون در رواندا ما مصمم به استفاده کامل از انقلاب دیجیتالی هستیم.

برخی کشورهای آفریقایی نظیر رواندا، کنیا و نیجریه با همکاری با دانشگاه‌های اروپایی و دسترسی به منابع مطالعاتی و تحقیقات آنها به دنبال قرار گرفتن در جریان انقلاب صنعتی هستند.

دانشگاه‌های این کشورها با کمک دانشگاه‌های اروپا در حال تولید علم و توسعه اقتصاد دانش بنیان کشورهای خود هستند. اما برای توسعه علمی و اقتصادی هرچه بیشتر، نیاز به افزایش ارتباط بین خود و دیگر کشورهای قاره آقریقا دارند، زیرا فقر ارتباط دیجیتالی میان این کشورها از سرعت رشدشان کاسته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا