آمادگی جهاد دانشگاهی برای تامین نیازهای صنایع نفتی کشور

‌به گزارش سیناپرس، مهندس عطاءالله ربانی در حاشیه بازدید مهندس بیطرف، معاون امور پژوهشی وزیر نفت از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی برای حوزه نفتی در پارک علم و فناوری البرز برنامه مفصلی را تدوین کرده است.

ربانی افزود: با توجه به نیاز فراوانی که در این حوزه وجود دارد و وابستگی که از گذشته، صنعت نفت کشور را آزار داده است، این برنامه هم در زمینه مواد مصرفی و شیمیایی و هم در حوزه ماشین‌های الکتریکی و حوزه حفاری همچون دکل و مته تدوین شده است.

وی به حضور مستمر مدیران حوزه نفت کشور در این مجموعه اشاره کرد و گفت: لازم بود تا مهندس بیطرف به عنوان یکی از مدیران جدید وزارت نفت نیز از این توانایی‌ها بازدید کند و در جریان پتانسیل این مجموعه قرار گیرد.

ربانی با بیان اینکه بازدیدهای مدیران وزارت نفت باعث معرفی توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه صنعت نفت شده است، تصریح کرد: امیدواریم در خلال این معرفی‌ها بتوانیم با قراردادهایی که منعقد می‌شود، نیازمندی‌های صنعت نفت کشور را تامین کنیم.

وی به تحریم‌های بین‌المللی که در گذشته علیه صنعت نفت کشور وجود داشت، اشاره و اعلام کرد: ممکن است این وضعیت در آینده نیز وجود داشته باشد، بنابراین باید با اتکا به توانمندی‌های داخلی نیاز به خارج را رفع کنیم.

ربانی در پایان با بیان این‌که ۸۹ شرکت فناور در پارک علم و فناوری البرز حضور دارد، گفت: هشت واحد جهاد دانشگاهی و ۱۵ شرکت فناور در این مجموعه قادر به انجام پروژه‌هایی در حوزه نفت هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا