کد خبر : 60647 یکشنبه 11 تیر 1396 - 12:00:33
کشف-بزرگترین-دیواره-ژوراسیک-جهان

گزارش تصویری از کشف 5 هزار فسیل دایناسور

کشف بزرگترین دیواره ژوراسیک جهان

سیناپرس: در پی کشف یک محوطه غنی از فسیل های دایناسور در کشور چین؛ دیرینه شناسان به مطالعه محل پرداخته و یک سایت مملو از فسیل کشف کردند که با نام دیوار فسیل ها نامگذاری شده است. در این محوطه بیش از 5 هزار فسیل وجود دارد.

در پی کشف محوطه ای از فسیل های دایناسورها، دیرینه شناسان در حال کاوش و بررسی بقایای باقی مانده در آن هستند. این محوطه در شهرستان پو آن (Pu'an) در جنوب غربی کشور چین قرار داشته و عملیات حفاری در آن از ماه اکتبر سال گذشته میلادی آغاز شده است.  این محوطه به طور تصادفی و توسط یک کشاورز بومی کشف شده و مراتب توسط وی به مقامات محلی گزارش شد.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه؛ بیش از 5 هزار فسیل اسکلت در این منطقه قرار دارد که بررسی و پژوهش روی  آن ها می تواند اطلاعات ارزشمندی درباره دایناسورها و نحوه زندگی آن ها در اختیار دانشمندان قرار دهد. مطالعات و بررسی های دیرینه شناسان حاکی از این موضوع است که در این محوطه تعداد زیادی فسیل دایناسورهای مختلف به عمق 20 متر روی یکدیگر انباشته شده اند. تا کنون طی حفاری های انجام شده، دست کم بیش از 5 گونه مختلف دایناسور در این محوطه شناسائی شده است که به گونه های ornithopods، sauropods و stegosaurs تعلق دارند. به گفته ژو ژینگ (Xu Xing) پژوهشگر موسسه پژوهشی دیرینه شناسی مهره داران که از زیر مجموعه های آکادمی علوم چین محسوب می شود؛ این دایناسورها در عصر ژوراسیک زندگی می کردند. بسیاری از این فسیل ها متعلق به دوران میانی ژوراسیک بوده و در جهان بی همتا و منحصر به فرد هستند. به گفته دیرینه شناسان، دیواره ژوراسیک کشف شده در چین، بزرگترین نمونه موجود در جهان محسوب می شود.

اهمیت این محوطه به حدی است که دولت محلی چونگ جینگ (Chongqing) بودجه ای برابر با دو و نیم میلیون دلار جهت کاوش، مطالعه و حفظ این محوطه اختصاص داده است. در این گزارش تصویری شاهد بخش هایی از دیواره ژوراسیک هستید.

منبع:  xinhuanet

بیش از 5 هزار فسیل اسکلت در این منطقه قرار دارد که بررسی و پژوهش روی آن ها می تواند اطلاعات ارزشمندی درباره دایناسورها و نحوه زندگی آن ها در اختیار دانشمندان قرار دهد.