دانشگاه شهرکرد؛ میزبان دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی

روح‌الله فتاحی با اعلام این خبر، گفت: این کنفرانس با توجه به مسائل مربوط به کمبود آب و استفاده صحیح از آب‌های زیرزمینی، 20 و 21 تیرماه جاری در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت افزایش میزان تقاضا در مساله آب نیز به وجود می‌آید، افزود: کشور ایران به دلیل قرار گرفتن بین دو مدار 23 درجه و مدار استوا ذاتاً کشوری خشک محسوب می‌شود.

فتاحی با تأکید بر اینکه به دلیل برخورداری استان از 10 درصد منابع آبی کشور پروژه‌هایی برای انتقال آب به دیگر مناطق کشور برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: این پروژه‌ها با توجه به منابع آب نمی‌توانند ظرفیت نامی انتقال آب را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب بین حوضه‌ها مناطق پایین‌دست را نیز آسیب‌پذیر می‌کند، اظهار کرد: زاینده‌رود، ذوب‌آهن و منطقه شرق استان اصفهان به دلیل بارگذاری نادرست روی منابع آب محدودیت‌های فراوانی داشته‌اند.

رئیس هیات مدیره انجمن هیدرولوژی ایران دانش هیدرولوژی را برای مدیریت منابع آب ضروری دانست و گفت: دانش هیدرولوژی مشخص می‌کند که در یک حوضه آبریز چه میزان آب زیرزمینی وجود دارد و برای مدیریت منابع آب با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه برنامه‌ریزی می‌کند.

فتاحی با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران به همت انجمن هیدرولوژی ایران و دانشگاه شهرکرد، خاطرنشان کرد: این کنفرانس در راستای ارتباط بین متخصصین حوزه آب و دانشجویان در راستای مدیریت خردمندانه منابع آب در استان برگزار می‌شود.

رسول میرعباسی، دبیر علمی دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران نیز با اشاره به ارسال 486 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس، عنوان کرد: از بین مقالات پذیرش شده در روزهای 20 و 21 تیرماه 80 مقاله شفاهی و 282 مقاله پوستری نیز ارائه می‌شوند.

وی با اشاره به ارسال مقالات از تمام استان‌های کشور به این کنفرانس، خاطرنشان کرد: کمیته علمی این کنفرانس شامل 200 عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا