خیز تازه هوشمندترین شرکت دنیا

تنها چند ساعت پس از آنکه انویدیا به عنوان هوشمندترین شرکت دنیا معرفی شد حالا خبر می رسد که این شرکت همکاری بزرگی را با خودروسازی ولوو و Autoliv که در عرصه سیستمهای خودران فعال است آغاز کرده تا نسل جدیدی از خودروهای خودران را تولید کند که احتمالا تا سال 2021 وارد بازار خواهد شد.
در عین حال انویدیا اعلام کرده که با گروههای فعال در خودروسازی آلمان یعنی ZF و Hella در زمینه استفاده از فناوری هوش مصنوعی در توسعه خودروهای خودران همکاری می کند.
شرکت انویدیا در سالهای اخیر به غول بزرگ و تأثیرگذار در بازار طراحی  و تولید تراشه های پردازش کننده گرافیکی تبدیل شده است اما چند صباحی است که به یکی از بازیگران مهم صنعت خودروسازی نیز بدل شده تا جایی که این شرکت آنچه که «مغز» خودروهای خودران نامیده می شود را تولید می کند.
شرکتهای بزرگی همچون تسلا، تویوتا موتور و همچنین رابرت بوش به عنوان تولید کننده بزرگ تایر از جمله شرکای انویدیا به شمار می آیند. این شرکت در جریان نمایشگاه اخیر تجهیزات الکترونیکی ویژه صنایع خودروسازی در آلمان از برنامه های بلندمدت خود در زمینه خودروهای خودران خبر داده است.
انویدیا در خط تولید مدلهای S و X گروه خودروسازی تسلا نقش کلیدی ایفا می کند تا جایی که پلت فورم هوش مصنوعی این مدلها بر عهده انویدیا بوده و حتی در مدل برقی Model 3 نیز چنین روندی دنبال می شود.

مترجم : مهدی پیرگزی
منبع : fortune

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا