کشف 43 تخم دایناسور در جنوب چین

در حین یک عملیات ساختمانی و انجام اقدامات عمرانی آن در منطقه  هی یوان Heyuan واقع در ایالت  گوانگ دونگ Guangdong  در جنوب کشور چین ، بقایای فسیل مانندی به دست آمد که موضوع به سرعت به مقامات مربوطه گزارش شده و تیمی از باستان شناسان و دیرینه شناسان چینی به محل اعزام شدند . بررسی های علمی انجام گرفته روی این یافته های غیر عادی ، نشان می دهد که این بقایای فسیل شده به تخم نوعی دایناسور تعلق دارد .  با توجه به حساسیت های موجود و اهمیت بالای اطلاعاتی این فسیل ها ، باستان شناسان با استفاده از ابزارهای ویژه ای نسبت به آزاد سازی این فسیل ها از زیر خاک اقدام کرده و در مجموع چهل سه تخم فسیل شده دایناسور که در شرایط مناسبی قرار داشتند ، در این محوطه به دست آمد .  

شرح این اکتشاف روز گذشته در  محافل دیرینه شناسی ، بازتاب زیادی داشته و بر این اساس ، هنوز نوع نژاد دایناسوری که این تخم ها به وی تعلق دارد ، مشخص نیست . نمونه های کشف شده به موزه باستان شناسی منطقه  هی یوان Heyuan منتقل شده و پژوهش های تکمیلی روی آن ها در حال انجام است . پژوهشگران امیدوارند با بررسی و مطالعه این فسیل ها ، به نژاد دایناسوری که این تخم ها به وی تعلق داشته پی بببرند و همچنین اطلاعات احتمای دیگر موجود در این نمونه ها را استخراج کنند .

گفتنی است پیش از این در هشتم آپریل سال 2004 میلادی نیز نمونه های توده شده تخم دایناسور در منطقه کوهستانی چینگ لانگ Qinglong واقع در ایالت مرکزی هوبی Hubei در کشور چین به دست آمده بود . اطلاعات دیرینه شناسی نشان می دهد که سرزمین فعلی چین ؛ میلیون ها سال پیش زیستگاه گروه های متنوعی از دایناسورها بوده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا