تاثیر طب سوزنی بر بی اختیاری ادرار و ناباروری

 به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، طب سوزنی مهمترین شاخه طب سنتی چین است. در این شیوه درمانی سوزن های نازکی برای تحریک نقاط خاص بدن وارد پوست می شود.

مطالعات قبلی نشان داده اند که طب سوزنی می تواند به درمان یبوست، افسردگی و بیماری های صبحگاهی کمک کند.
اکنون مطالعه محققان مرکز ملی طب مکمل در آمریکا نشان می دهد که طب سوزنی می تواند یک رویکرد قابل قبول و کم خطر برای درمان بی اختیاری ادرار استرسی قبل از استفاده از درمان های پرخطر و تهاجمی تر مانند جراحی باشد.
بی‌اختیاری‌ ادرار استرسی‌ عبارت‌ است‌ از بی ‌اختیاری‌ ادرار که‌ به‌ هنگام‌ هرگونه‌ فعالیتی‌ که‌ باعث‌ افزایش‌ فشار داخل‌ شکم‌ شود، رخ‌ می ‌دهد.
محققان با مطالعه بیش از 500 زن مبتلا به بی اختیاری ادرار استرسی متوجه شدند که طب سوزنی میزان نشت ادرار را بیش از 50 درصد کاهش داد.
آنها نتیجه گرفتند که طب سوزنی می تواند باعث استحکام عضلان کف لگن شود.
اما نتایج مطالعه دیگری که توسط همین محققان در زمینه تاثیر طب سوزنی بر ناباروری زنان انجام شد، نشان داد که اگر ناباروری به دلیل سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد، طب سوزنی تاثیری بر ان ندارد و بیماران باید به دنبال روش های درمانی دیگری باشند.
زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک فاقد تعادل هورمونی هستند که مانع رهاسازی تخمک در چرخه قاعدگی می شود.
در این مطالعه هزار زن مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک — وضعیتی که پنج تا 10 درصد زنان را در سن باروری تحت تاثیر قرار می دهد– مورد بررسی قرار گرفتند.
این مطالعه نشان داد که طب سوزنی تفاوتی در تقویت قدرت باروری زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ایجاد نمی کند.
نتایج هر دو مطالعه در شماره 27 ژوئن مجله American Medical Association منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا