پروژه تامین منظومه ماهواره ناوبری ایران آغاز شد

«مجتبی سرادقی» افزود: از دیگر برنامه سازمان تبدیل ایستگاه های فضایی غیر دایم به دایم در کشور است و به جز مرکز ماهدشت و قشم، برنامه ریزی جهت ایجاد مراکز دایم در شمال شرق و غرب کشور در دست اجراست.وی درباره برنامه های سازمان فضایی ایران در زمینه ترویج علوم فضایی گفت: در سال جاری، مسابقه تاس واره (cube sat) که در دنیا به شدت در حال رشد است ، در تمامی سطوح دانش آموزی تا دانشگاهی را به تازگی شروع کردیم و به گردآوری ایده ها در زمینه استفاده از (cube sat) در فضا می پردازیم.

سرداقی با بیان اینکه تا کنون ایده های جالبی به دست ما رسیده که می تواند تحولی در زمینه استفاده از ماهواره های کوچک و ارزان باشد، افزود: خروجی این مسابقه یک سری ایده است که در مسابقه تاس واره شرکت داده می شود، البته باید روی ایده ها کار کرد و آن ها را به پروژه تبدیل کرد.
وی تاکید کرد: هدف این مسابقه درباره گردآوری ایده ها و آشنایی سطوح مختلف با توانمندی های موجود است و این مسابقه طی تفاهم نامه ای با کمک دانشگاه کاشان انجام می شود.
سرداقی با اشاره به برنامه سازمان فضایی برای تبدیل ایستگاه های فضایی غیر دائم به دائم در کشور، نیز گفت: به جز مرکز ماهدشت و قشم، برنامه ریزی جهت ایجاد مراکز دائم در شمال شرق و غرب کشور نیز در دست اجرا است.
معاون سازمان فضایی در مورد همکاری در پروژه سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) برای دانش آموزان دبیرستانی اظهار داشت: اپسکو در مسابقه ای از دانش آموزان خواسته تا ایده خود نسبت به زندگی در سال های بعد توسعه علوم فضایی را در قالب آثار نقاشی، عکس و ویدیو ارائه کنند که با توجه به زمان برگزاری امتحانات پایان سال، استقبال خوبی صورت گرفت و از ایران هم ۴ اثر پذیرفته شده که قرار است دانش آموزان به چین اعزام شوند.
سرادقی افزود : در چین هم از مجموع آثار، رقابتی بین نمایندگان دانش آموزی کشورهای عضو برگزار و چند طرح برتر معرفی می شوند که تمام هزینه های این پروژه هم به عهده اپسکو است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا