برگزاری سومین جشنواره علم برای همه و انتخاب خانواده برتر

 صونا آقابابایی گفت: سومین جشنواره علم برای همه همچون سال‌های گذشته در دو بخش عمومی و ویژه در آبان‌ ماه سال جاری همزمان با هفته علم برگزار می‌شود.

سازمان فرهنگی، علمی، آموزشی ملل متحد (یونسکو) پس از کنفرانس جهانی علوم در سال 1999 و شورای بین المللی علوم از سال 2001 (1380)، دهم نوامبر برابر با 19 آبان ماه را روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه اعلام کردند. این روز از سال 1393 در مناسبت های تقویم رسمی ایران نیز ثبت شد.
وی افزود: با توجه به شعار جهانی ایکوم (شورای بین المللی موزه ها) در خصوص فرهنگ‌سازی و حل یکی از معضلات فرهنگی، اجتماعی و محیط ‌زیستی جامعه توسط موزه‌ها، بخش ویژه سومین جشنواره موزه ملی علوم و فناوری به زلزله و خانواده اختصاص دارد.
دبیر علمی سومین جشنواره سراسری علم برای همه اظهار کرد: هدف موزه ملی علوم و فناوری، مشارکت دادن خانواده‌ها در حل معضلات و مشکلات احتمالی است و از این رو موزه تصمیم گرفته تندیسی را با عنوانی شایسته برای خانواده برتر در سومین جشنواره، طراحی کند.
وی افزود: همچنین در مسابقه‌ای که موزه تدارک دیده به بهترین عنوان پیشنهادی برای انتخاب نام خانواده برتر، جایزه نفیسی تعلق خواهد گرفت که در اختتامیه جشنواره به برندگان اهدا می‌شود.
آقابابایی خاطرنشان کرد: خانواده موردنظر باید دارای ویژگی‌هایی همچون روحیه مشارکت جویی در فعالیت‌های علمی، فراهم آوردنده شرایط برای بروز نوآوری اعضای خانواده، استقبال از ایده‌های نو، علاقمند به گسترش علم و فناوری و پیدا کردن راه حل‌های علمی و عملی برای حل مشکلات باشد.
دبیر علمی سومین جشنواره علم برای همه گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا اول شهریورماه سال جاری با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی اینترنتی festival.inmost.ir برای شرکت در این مسابقه نام نویسی کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا