پایان فروش اینترنت حجمی

حالا اما وزیر ارتباطات برای حل مسئله خبر از پایان فروش حجمی اینترنت و آغاز سرویس‌های نامحدود خبر داده است. به گفته محمود واعظی این وعده تا پایان دولت یازدهم عملی خواهد شد، اتفاقی که در صورت وقوع تحولی در ارتباطات مجازی در ایران ایجاد خواهد کرد.

واعظی این خبر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است و از آن به عنوان راه‌کاری برای پایان شکایت معترضان به اتمام زودهنگام حجم خبر داده است.او نوشته است:« همانطور که وعده دادم بسته های اینترنتی جدید توسط اپراتورها ارایه شده است. از سوی دیگر به منظور حمایت از تولیدات داخلی و رعایت حقوق مصرف کنندگان از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواستم که با بررسی شرایط بازار مصوبه ای برای خاتمه دادن به فروش اینترنت حجمی در بازار اینترنت ثابت و آغاز ارایه سرویس نامحدود اینترنت تهیه شود». او گفته این مصوبه باید قبل پایان کار دولت یازدهم به به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برسد.

با این حال خود شرکت مخابرات ایران سردمدار فروش اینترنت حجمی است و سرویس‌های نامحدودش را هم دیگر چند سالی است ارائه نمی‌کند. سیار ارائه دهندگان هم تبصره‌ای بر استفاده مشترکان از سرویس‌هیا نامحدود گذاشته‌اند، به نام استفاده منصفانه. یعنی اگر میزان استفاده شما از حد خاصی فراتر رود، سرعت اینترنت در مقیاس لاک پشت کاهش پیدا می‌کند.

واعظی در این پست اینستاگرامی اعلام نکرده است، که آیا فروش اینترنت نامحدود جدید هم شامل همین محدودیت خواهد شد، با واقعا نامحدود خواهد بود. از سوی دیگر هنوز مشخص نشده است، که آیا قیمت این سرویس‌های نامحدود چگونه خواهد بود. در حال حاضر سرویس‌های نامحدود موجود با آنتبصره محدود کننده بسیار گران قیمت هستند و معلوم نیست در این صورت، کاربران توانایی خرید سرویس‌های نامحدود جدید را داشته باشند. ابهاماتی که امیدواریم قبل از آغاز طرح هرچه سریعتر مشخص شود.

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا