بررسی تولید بیوگاز از زباله‌های جامد شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش سیناپرس از ایسنا، امروزه یافتن منبع تجدیدپذیری برای انرژی و عدم رقابت آن با منابع غذایی بشر از یکسو و از سوی دیگر مدیریت حجم زیاد زباله‌های شهری، محققان را بر آن داشته است که زباله‌ها و پسماند تولیدی را برای تولید سوخت و انرژی به کارگیرند. روش هضم بی هوازی زباله برای تولید بیوگاز سال‌ها است که در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است.

در ایران تولید بیوگاز از زباله در شهرهای بزرگ در حال بررسی و توسعه است و بر این اساس گروه بیوتکنولوژی دانشکده مهندسی شیمی دنشگاه صنعتی اصفهان با همکاری انجمن سوخت‌های زیستی ایران کارگاه آموزشی با هدف آشنایی صنایع با تولید بیوگازاز زباله را برگزار کند.

این کارگاه به مدت دو روز در قالب آموزش‌های تئوری و عملی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

آشنایی با فرآیندهای صنعتی تولید بیوگاز از زباله در دنیا، آشنایی با فرآیندهای صنعتی تولید بیوگاز از ترکیبات جامد، آشنایی با بیوشیمی و مباحث میکروبیولوژی تولید بیوگاز و بررسی مشکلات صنعتی و عملیاتی تولید بیوگاز از زباله از جمله مباحث مطرح در کارگاه تئوری این رویداد است.

در بخش کارگاه عملی نیز در خصوص موضوعاتی چون تولید بیوگاز از زباله شهری در آزمایشگاه، تهیه مخلوط میکروبی مناسب و آماده سازی شرایط تولید بیوگاز و آنالیز بیوگاز تولیدی توسط کروماتوگرافی گازی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

کارگاه تولید بیوگاز از زباله‌های جامد شهری در روزهای 3 و 4 مرداده ماه جاری در دانشگاه صنعتی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه تا 17 تیرماه مهلت دارند تا نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا