چگونه کامپیوتر یا تلفنی که به وای‌فای عمومی وصل نمی‌شود را وادار به اتصال کنیم

به گزارش سیناپرس از مجله شبکه، مشکل اینجا است که خیلی از مرورگرهای مدرن به واسطه پروتکل‎های امنیتی جدید برای آدرس دهی مجدد به این captive portalها با مشکل مواجه هستند.

بدون درگیر شدن با مسائل فنی، باید این گونه گفت که این مشکل به دلیل پذیرش گسترده از HTTPS در تمام وب‎سایت‎ها اتفاق می‎افتد، نه فقط آنهایی که داده‎های محرمانه را منتقل می‎کنند. یک پروتکل به نام HSTS (HTTP Strict Transport Security) مرورگرها را وادار می‎کند تا در همه سایت‎ها (حتی آنهایی که تنها از HTTP استفاده می‎کنند) از HTTPS استفاده کنند.

بنابراین وقتی شما به یک شبکه وای‎فای عمومی‎ متصل می‎شوید، از درخواست دستیابی جلوگیری شده و به captive portal ارجاع داده می‎شوید. در اغلب موارد این فرآيند به خوبی کار می‎کند و شما به هدف خود خواهید رسید. اما بعضی اوقات این ارجاع به وسیله مرورگر مسدود می‎شود، زیرا تلاش دارد این درخواست را قبل از اتصال به سرور به HTTPS ارجاع دهد. (این نوعی اقدام امنیتی است). به طور خلاصه، به نظر می‎رسد این ارجاع به طور بالقوه مضر است و باید آن را بدون اطلاع کاربر مسدود کرد.

راه حل این است که اساسا ارجاع را مجبور کنیم تا از سایتی که از هیچ پروتکل امنیتی استفاده نمی‎کند عبور کند، یا به عبارت دیگر کارها را به همان شیوه قدیم انجام دهيم. یک اتصال کدگذاری نشده و غیر امن که به سادگی اجازه ارجاع را صادر می‎کند.

برای چنین مواردی می‎توانید از سایت Never SSL استفاده کنید. به این شكل که وقتی شما به یک شبکه عمومی‎ متصل می‎شوید اما به صفحه captive portal ارجاع داده نمی‎شوید، تنها کافی است یک پنجره مرورگر را باز کرده و این آدرس را تایپ کنید: neverssl.com

این تمام کاری است که شما باید انجام دهید. حالا شما باید به طور خودکار به captive portal و جایی که می‎توانید ظوابط را تایید کنید ارجاع داده شده و به شبکه عمومی‎ متصل شوید.

شاید روزی captive portalها به اندازه‎ای پیشرفته شوند که بتوانند به درستی با HTTPS و HSTS کار کنند. اما تا آن زمان، این راه حلی است که ما به شما پیشنهاد می‎کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا