بازسازی تاریخ جهان در خیابان

چندی پیش نمایش بزرگ خیابانی با موضوع بازسازی تاریخ در کشور روسیه برگزار شد که از آن به عنوان بزرگترین نمایش خیابانی با موضوع تاریخ یاد می شود. این جشنواره همزمان با روز ملی روسیه و با عنوان روزگاران و دوره ها (Times and Epochs) و در ماه جاری میلادی (ژوئن) برگزار شد.

در این نمایش ها بازدیدکنندگان فرصت دیدن و کشف برخی جزئیات غیر معمول و خاص دوران تاریخی را داشته و همچنین می توانند نگاهی به سبک زندگی و روش معیشت و اجتماع مردم جوامع مختلف در طول تاریخ داشته باشند.

در این نمایش خیابانی بسیار با شکوه و جذاب، مشارکت کنندگان توانستند بخش های مختلف تاریخ بشر و به ویژه تاریخ روسیه را در قالب نمایش های خیابانی اجرا کرده و توجه بسیاری از خبرنگاران، بازدیدکنندگان و گردشگران را جلب کنند. این نمایش ها به مدت 12 روز و در 30 نقطه مختلف شهر مسکو انجام شد. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، بیش از 6 هزار فرد مشارکت کننده در این نمایش ها حضور یافتند که در حدود هزار نفر از این افراد از کشورهای خارجی آمده بودند.

5 پارک در سطح شهر و 25 محل ویژه موضوعی که دارای اهمیت تاریخی بودند در شهر مسکو به انجام نمایش های خیابانی جشنواره روزگاران و دوره ها اختصاص داده شدند. در این نمایش ها بازدیدکنندگان فرصت دیدن و کشف برخی جزئیات غیر معمول و خاص دوران تاریخی را داشته و همچنین می توانند نگاهی به سبک زندگی و روش معیشت و اجتماع مردم جوامع مختلف در طول تاریخ داشته باشند. در روزهای مختلف این جشنواره خیابانی، برنامه های متعددی با مضامین مختلفی از جمله سپر و شمشیر (Shield and Sword)؛ امپراتوری روم باستان و همسایگانش (Ancient Rome and Its Neighbours)؛ جنگ و صلح در سال 1812 (1812. War and Peace) و … برگزار شد که هر یک به بخش مختلفی از تاریخ بشریت پرداخته و  آن را معرفی کرده است.

از دیگر موارد معرفی شده در این جشنواره می توان به جنگ جهانی دوم و نبردهای آن با محوریت روسیه؛ جنگ های ناپلئون بناپارت؛ انقلاب روسیه و …. اشاره کرد.

منبع: tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا