توزیع عادلانه شتاب‌دهنده‌های زیست‌فناوری در کشور

مصطفی قانعی در خصوص شتاب‌دهنده‌های زیست فناوری در کشور، اظهار کرد: دنیای امروز، دنیای کارآفرینان است. دنیای افراد خوشفکر با دیدگاه‌های منحصر به فرد، انرژی و پشتکار زیاد و عزم جدی که می‌خواهند از طریق اجرایی کردن ایده‌های نوآورانه‌ خود دنیا را به چیزی بهتر از آنچه هست، تغییر دهند.

وی افزود: این کارآفرینان به فضای فیزیکی، فکری و فرهنگی برای پرورش و حمایت از استارتاپ‌های نوآورانه خود از روزهای اولیه شکل‌گیری تا رسیدن به اهداف و برنامه‌هایشان در کوتاه مدت و همچنین کمک به تبدیل آن‌ها به شرکت‌های بزرگ و تعیین‌کننده در بازار در بلند مدت، نیاز دارند که البته شتاب‌دهنده‌ها این کمک را به آنها می‌کنند.

به گفته قانعی، باید کسانی در راه توسعه زیست‌فناوری قرار گیرند که این مسیر را طی کرده و تجربه کسب کرده باشند که ستاد زیست فناوری تلاش می‌کند از این افراد با تجربه به عنوان راهنما استفاده کند.

وی توضیح داد: در همین راستا از افراد با تجربه در راهبری شرکت‌های فعال در حوزه زیست فناوری استفاده می‌کنیم و به نوعی این شرکت‌ها زیر نظر مربی فعالیت کرده و راهنمایی‌هایی از آنها دریافت می‌کنند که دست‌یابی به تجربه هر کدام سال‌ها طول می‌کشد.

به گفته قانعی، تمام این فعالیت از سوی شتاب‌دهنده زیست‌فناوری نظارت شده و اجرایی می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: شتاب‌دهنده‌ها به این افراد کمک می‌کنند و پس از آن محققان می‌توانند از صندوق زیست‌فناوری برای اجرایی کردن ایده‌های خود استفاده کنند؛ پس برای هر اقدامی ساختاری در نظر گرفته‌ شده است.