تولید اولین بازی ویدئویی که فقط با صدای انسان کنترل می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری مهر، در بسیاری از بازی های ویدئویی پیشرفته مکالمات صوتی بین شخصیت ها نقش حاشیه ای بازی می کند، اما در بازی فرمانده کشتی فضایی یا Starship Commander شرایط کاملا متفاوت است.

در این بازی که در آینده نزدیک برای هدست های واقعیت مجازی Oculus  و SteamVR عرضه می شود چالش های فراوانی بر سر راه کاربران قرار می گیرد که حل آنها از طریق صدای کاربران ممکن است.

کاربران بازی یاد شده باید هدایت یک کشتی فضایی را در فضایی ترسناک و وهم آلود بر عهده بگیرند و کنترل همه چیز با استفاده از صدای آنها صورت می گیرد. به عنوان مثال کاربر برای هدایت کشتی فضایی باید عبارت: "رایانه، از حالت هدایت خودکار استفاده کن" را بیان کند.

این اولین بار است که یک بازی رایانه ای به گونه ای طراحی می شود که هدایت کل فرایندهای آن از طریق گفتگو و مکالمه صورت می گیرد. بازی مذکور دارای هوش مصنوعی بالایی است و لذا افراد باید در تعامل با شخصیت های موجود دقت کنند تا بتوانند مراحل مختلف را پشت سر بگذارند.

سازندگان این بازی می گویند برای هر سوال احتمالی از شخصیت های بازی ۵۰ واکنش متنوع را در نظر گرفته اند و همین امر بر جذابیت آن می افزاید. این در حالی است که در بازی های مشابه که بخشی از آنها مبتنی بر پرسش و پاسخ از شخصیت هاست حداکثر ۴ پاسخ از طریق منوهای ساده در دسترس است.

با توجه به هوش مصنوعی بازی مذکور، شخصیت های آن هم دارای شرایط احساسی متنوع و متغیر و انگیزه های مختلفی هستند و لذا گفتگو با آنها باید با توجه به همین شرایط صورت بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. صاحب نظران می گویند می توان انتظار داشت که موفقیت این بازی در آینده راه را برای تولید نسل جدیدی از بازی های هوشمند ویدئویی هموار کند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا