ساخت قلم سه‌بعدی

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، این قلم سه‌بعدی مانند سایر نمونه‌های موجود، در واقع یک چاپگر سه‌بعدی قابل حمل است که از پلاستیک‌های زیستی و قابل بازیافت به عنوان مواد اولیه بهره می‌برد و پس از ذوب کردن آن، با استفاده از یک مکانیزم موتوری مواد اولیه را از نازل خارج می‌کند. پلاستیک پس از خروج از نازل، سرد و سخت می‌شود و امکان تولید ساختارهای سه‌بعدی را همزمان با طراحی، در اختیار می‌گذارد.

استفاده از دو نازل به معنی خروج پلاستیک بیشتر و در نتیجه افزایش سرعت ساخت تندیس خواهد بود و به‌طور خاص برای پرکردن سریع فضاهای خالی کاربرد دارد. همچنین امکان طراحی و ساخت را با دو رنگ متفاوت فراهم می‌کند.

همچنین کاربر در صورت نیاز می‌تواند برای افزایش دقت تنها یکی از نازل‌ها را به مخزن مواد اولیه مجهز کند تا مانند قلم‌های سه‌بعدی موجود در بازار از یک نازل برای انجام کار طراحی بهره بگیرد.

این قلم‌ها شش سرعت مختلف و تنظیمات دمایی متفاوتی را در اختیار می‌گذارند و دارای حالت خودکار تخلیه هستند که موجب آزادی عمل دست کاربر می‌شود. این اطلاعات از طریق یک LED‌ نصب شده در انتهای قلم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود این قلم با قیمت 129 دلار در ماه آگوست روانه بازار شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا