برقراری تماس تلفنی اورژانسی برای سگ‌ها ممکن می‌شود!

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از سی‌ان‌ان، محققان در توسعه این فناوری از آیتم‌هایی مانند صفحه نمایش لمسی سازگار با سگ‌ها استفاده کردند.

ایده توسعه این فناوری زمانی به ذهن ملودی جکسون، مدیر آزمایشگاه تعامل حیوان و کامپیوتر در موسسه فناوری جورجیا،رسید که مادربزرگش دچار سانحه شد.

این حادثه در حدود بیست سال پیش اتفاق افتاد و ذهن جکسون را درگیر کرد تا راه‌هایی را برای یاری رساندن به افرادی که نیازمند کمک هستند بیابد.

وی و همکارانش در موسسه فناوری جورجیا در حال توسعه و آزمایش روش‌های جدید برای برقراری ارتباط بین سگ‌ها و انسان‌ها در حین یک حادثه اورژانسی هستند.

آنها از سال گذشته یک صفحه نمایش لمسی را آزمایش کرده اند که سگ‌ها می توانند برای تماس یا فرستادن پیام از آن استفاده کنند.

جکسون اظهار کرد:در این پروژه که FIDO  نام دارد، می‌توان سگها را آموزش داد تا در زمانی که صاحبان آنها نیاز به کمک داشته و یا سر و صدا یا صدای کمک خواستن را می‌شوند،از این وسیله برای اطلاع رسانی به اورژانس استفاده کنند.

جکسون ادعا کرد: سگ‌ها می‌توانند از یک صفحه لمسی استفاده کنند به طوریکه یک سری آیکون‌های موجود بر روی صفحه لمسی را لمس کرده و با 911 تماس گرفته و موقعیت مکانی خود را اعلام کنند.

محققان این پژوهش بر این باورند که این فناوری جدید به معنای واقعی کلمه می تواند زندگی را برای افراد مختلف مانند بیماران و سالمندان تغییر دهد و آن را بهتر و ایمن‌تر کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا