روبات حفار ساخته شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا از ساینس دیلی، در قسمت جلوی این روبات، مته حفاری قرار دارد که به فناوری مافوق صوت مجهز شده تا در حین حرکت، هرچیزی را که سر راه آن قرار می‌گیرد شناسایی کند. سپس اجزای مختلف این روبات که با استفاده از بست‌های انعطاف پذیری شبیه به مفصل، به مته حفاری چفت می‌شوند، با بهره‌گیری از مکانیزم‌هایی که به دیواره‌های تونل متصل می‌شوند به جلو حرکت می‌کنند. 
در قسمت انتهای این روبات یک چاپگر سه‌بعدی نصب می‌شود که یک لایه رزین روی دیواره‌های تونل می‌ریزد تا آن‌ها را تقویت کرده و عملا تونل را به یک لوله تبدیل کند. 
کابل‌های ارتباطی نیز از قسمت پشت روبات به یک واحد کنترل در سطح زمین متصل هستند و کاربران می‌توانند فرآیند حفاری را مشاهده کرده یا در صورت لزوم، روبات را به‌صورت دستی کنترل کنند. علاوه بر این یک ابزار لوله مانند، خاک حاصل از حفاری را به بیرون تونل منتقل می‌کند. 
این روبات همچنین به یک واحد اندازه‌گیری شامل ترکیبی از یک شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و ابزار سنجش میدان مغناطیسی مجهز است تا موقعیت نسبی آن را در عمق زمین مشخص کند. بدین ترتیب امکان حرکت در مسیر از پیش تعیین شده برای روبات فراهم می‌شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا